Bekas Pengurus Estet Jackson Tuntut Bahagian Sendiri?

Sape tak kenal Michael Jackson atau lebih dikenali sebagai MJ, penyanyi lagenda sepanjang zaman yang menjadi idola di seluruh dunia bukan hanya kerana kemerduan suaranya tetapi juga kerana keunikan wajahnya dan kontroversi yang meninggalkan impak yang mendalam kepada para peminatnya . Kesian kan..walaupun dah bertahun meninggal namun nama beliau masih dibabitkan dengan pelbagai kontroversi dan spekulasi antaranya kecelaruan pendapat mengenai agama sebenar beliau, isu pemilikan dan pewarisan harta dan baru-baru ini kita bagai dikejutkan dengan isu bekas pengurus estet MJ menuntut bayaran sebanyak 15% daripada hasil pendapatan estet MJ yang kini mencecah 300juta dollar semenjak MJ meninggal pada tahun 2009. WOW.!! Banyak kan..pernah tak korang dengan orang yang meninggal pun masih mampu mengaut harta sebanyak itu..?? Tentulah tak pernah kan..bayangkan aje lah, kalau dah barang peninggalan bintang lagenda dunia, dah tentu lah ramai orang yang ingin memiliki barang peninggalan beliau.

                                     

Dalam satu bidaan di  Julien’s Auction Gallery, Beverly Hills., jaket thriller yang selalu dikenakan oleh MJ dalam konsert-konsertnya dan videonya telah mencecah harga bida sebanyak 1.8juta dollar. Manakala, sarung tangan putih yang selalu dipakai MJ ketika konsertnya pulak mencecah sehingga 350 000 dollar yang mana kalau duit malaysia memang berjuta jugak lah..fuhhhhhh….!! Mana taknya bekas pengurus si MJ tu kempunan nak tuntut bayaran kononnya nak claim peratus jualan la macam-macam lagi la..             

Hmmm..takpe takpe..buat peminat-peminat MJ di luar sana, sedekahkanlah al-Fatihah buatnya ek..?? Chow..!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge