Jambatan Gantung Mencengkam Jiwa.

Salam sejahtera kepada semua. Pernah anda lalui jambatan Pulau Pinang? jambatan gantung di dalam Sunway Lagoon? Adakah tempat tinggi sahaja mampu buat anda berasa gayat? Bagaimana pula dengan jambatan gantung … Read More

Rollercoaster Paling Sempoi.

Siapa pernah naik rollercoaster? Tak kisah la di mana pun, Genting Highland? Pesta Kampung? Time Square? Sunway Lagoon? Apa perasaan anda bila naik rollercoaster? Berani kah anda naik rollercoaster seperti … Read More

Cara Membuat Telur Masin.

Salam kepada semua. Kali ini, ada sedikit panduan untuk membuat duit dengan telur masin. Puasa dah nak dekat, lepas tu raya pulak..jadi dah tentu kena guna duit secara berlebihan kan? … Read More

Pencemaran Sungai.

Pernah tengok post edisi sungai di esempoi.com? Boleh rujuk sini: Sungai Suci di india. Kalaulah Sungai di Malaysia macam di Korea. Topik ini pun mengenai pencemaran sungai. Tiada kata yang … Read More

Kanak-kanak Bina Loji Nuklear.

Ini adalah kisah benar yang dipetik dari isu semasa. Loji nuklear yang di bina oleh kanak-kanak tersebut telah membuat pihak polis dan bomba gelisah tak tentu arah. Ini mungkin sebab … Read More

Kempen Derma Dadah.

Penagih dadah atau pembekal dadah mampu senyum lebar di atas kempen yang dilakukan. Mari derma dadah! hahaha. Hanya tersilap satu huruf, mampu merubah makna sebenar yang ingin disampaikan.. MUAR 20/6/2009: … Read More

Pengemis Yang Jujur.

Promosi atau teknik pemasaran? atau kejujuran? Para pengemis bersaing sengit sesama mereka, dan mereka ini menggunakan teknik mereka sendiri untuk mengemis. Kalau tunggu je berapa sangat la orang yang lalu … Read More

Penjual telur di Afrika.

Penjual telur di afrika yang sungguh kreatif. Yang peliknya orang bukan nak beli telur, yang sibuk nak bergambar lagi banyak. :hi:

Undang-undang seluruh dunia.

THAILAND : Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam. SWISS : Dilarang berkebun di hari minggu. SWEDIA : Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari kerajaan dan harus menggunakan cat yang … Read More