Jambatan Gantung Mencengkam Jiwa.

Salam sejahtera kepada semua. Pernah anda lalui jambatan Pulau Pinang? jambatan gantung di dalam Sunway Lagoon? Adakah tempat tinggi sahaja mampu buat anda berasa gayat? Bagaimana pula dengan jambatan gantung yang mampu mencengkam jiwa anda seperti dipaparkan di dalam gambar di bawah? Ada berani?

Rollercoaster Paling Sempoi.

Siapa pernah naik rollercoaster? Tak kisah la di mana pun, Genting Highland? Pesta Kampung? Time Square? Sunway Lagoon? Apa perasaan anda bila naik rollercoaster? Berani kah anda naik rollercoaster seperti gambar di bawah ini?

Cara Membuat Telur Masin.

Salam kepada semua. Kali ini, ada sedikit panduan untuk membuat duit dengan telur masin. Puasa dah nak dekat, lepas tu raya pulak..jadi dah tentu kena guna duit secara berlebihan kan? nak beli macam-macam la katakan. Jadi sedikit panduan untuk memulakan bisnes telur masin di pasar-pasar atau bazaar ramadhan di tempat… Read more

Pencemaran Sungai.

Pernah tengok post edisi sungai di esempoi.com? Boleh rujuk sini: Sungai Suci di india. Kalaulah Sungai di Malaysia macam di Korea. Topik ini pun mengenai pencemaran sungai. Tiada kata yang dapat diungkapkan. Hanya, Sayangi lah sungai kita! Sungai Citarum di Jawa Barat,Indonesia

Kanak-kanak Bina Loji Nuklear.

Ini adalah kisah benar yang dipetik dari isu semasa. Loji nuklear yang di bina oleh kanak-kanak tersebut telah membuat pihak polis dan bomba gelisah tak tentu arah. Ini mungkin sebab pendedahan terhadap perkara tersebut mampu mendorong kanak-kanak membuat perkara diluar jangkaan kita. Adakah kanak-kanak itu bijak? atau pengaruh televisyen? BERLIN… Read more

Kempen Derma Dadah.

Penagih dadah atau pembekal dadah mampu senyum lebar di atas kempen yang dilakukan. Mari derma dadah! hahaha. Hanya tersilap satu huruf, mampu merubah makna sebenar yang ingin disampaikan.. MUAR 20/6/2009: Hanya kerana tersilap cetak satu huruf¬† ianya menjadi tandatanya dan bahan gurauan bagi orang ramai yang melalui bulatan Jalan Bakri… Read more

Pengemis Yang Jujur.

Promosi atau teknik pemasaran? atau kejujuran? Para pengemis bersaing sengit sesama mereka, dan mereka ini menggunakan teknik mereka sendiri untuk mengemis. Kalau tunggu je berapa sangat la orang yang lalu lalang hulurkan duit kan. Jadi langkah yang di ambil adalah dengan cara seperti di dalam gambar di bawah. Selamat menonton..

Penjual telur di Afrika.

Penjual telur di afrika yang sungguh kreatif. Yang peliknya orang bukan nak beli telur, yang sibuk nak bergambar lagi banyak. :hi:

Undang-undang seluruh dunia.

THAILAND : Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam. SWISS : Dilarang berkebun di hari minggu. SWEDIA : Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka. KOREA SELATAN : polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima dari para pemandu… Read more