Cik ayam yang tak berbulu

Kebiasaannya ayam berbulu lebat, berbeza dengan ayam Sumijan di Solo, Indonesia yang tidak memiliki sehelai pun bulu di badannya. Sekali tengok sama je seperti ayam yang dibeli di pasar untuk dimasak. Bezaya ayam ini masih hidup dan boleh berjalan-jalan dengan cool.


Sumijan pemilik Kliwon, nama ayam itu berkata, sejak menetas ayamnya sememangnya bogel dan tidak seperti 7 ekor kembarnya yang lain. Sebenarnya ayam ini hanya berumur 3 bulan dan hanya bernafsu untuk makan hanya beras merah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

7 thoughts on “Cik ayam yang tak berbulu

  1. Ummmm ayam tu spesis ayam sumijan ker… atau itu ayam Pak Sumijan? Konfius pulak! Ada banyak ker mcm ni atau satu ni jer… Senang gak tak payah cabut2 bulu lagi…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>