Rumah Berbentuk Tandas Dijadikan Muzium

Mari tengok rumah yang pelik di bawah ni:

Rumah ni adalah berbentuk tandas yang dimiliki oleh Sim Jae Duck. Dia ni dikatakan memang minat dengan tandas. Tak tau plak kenapa. Hehe. Rumah ni dinamakan Mr. Toilet’s House oleh pemiliknya. Rumah ni diperbuat dari simen dan juga kaca. Memang cantik kalau kita tengok.

Yang penting dalam tu ada tandas tak? haha. Tentulah ada. Dan sekarang ni pula, rumah ni dijadikan muzium. Dengarnya ini adalah sebagai sokongan kepada kempen kebersihan di seluruh dunia. Anda pula macam mana? Tandas bersih tak. Hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

8 thoughts on “Rumah Berbentuk Tandas Dijadikan Muzium

  1. :lala: :super: Memang pelik citarasa Mat Salleh pemilik rumah neh.
    Koq beliau neh seorang Pakar Sanitary… Designnya aja da seketoi sama
    berbentok oval mangkok tandas dudok. Kalo dlm rumah da ta ada tandas,
    bukanlah dinamakan rumah. Tapi rumah berbentuk tandas neh, yg ineh
    yg dinamakan ” Dalam Tandas Ada Tandas “. Tandas dlm rumah Orang
    Timur setakat cuma dinamakan Bilik Termenong. Sedangkan tandas dlm
    rumah Orang Barat, serba guna termasuk tempat melancarkan projek… :sd:

    Kalo diMalaysia zaman dulo2 tuh dibandar2 kecil, masa belom ujud lagi
    Indah Water, sistem tandas bergantong pada khidmat tugas Pencacai
    Najis dari Majlis Bandaran ato Pencacai Najis upahan. Lori2 Bandaran akan
    pungut tong najis biasanyer buang najis kat sungei2. Wauuu… ikan seluang,
    ikan lawang, ikan lampam gemok2 belaka, karna makan tanggong baja asli
    semula jadi. Sapa yg da terbeli ikan2 neh kat market, balek rumah bila masa
    menyiang ikan tuh, perutnyer keluar kuning. Apakah sayang nak teros buat
    lauk, ato geli nak tereban kelongkang..?? :dsadasccc: :dsadas:

    Kalo Pencacai Najis upahan tuh najis2 yg dipungut tuh dijual pada Apek2
    Pekebun Sayur. Najis2 dituangkan diperamkan dulu dlm telaga tanah, buat
    baja asli utk tanaman sayur2an nyer… Sayuran yg kuat makan baja asli neh
    adalah sayur kucai. Kalo beli sayur kucai perhatikan dulu pada pangkalnyer.
    Kalo ada bahan kekuningan kat pangkalnyer, tuh tandanyer sayur kucai tuh
    ada ummmm. Buat kotiau kerang campor kucai neh lagi perpaloh…. :haha:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge