Kisah Kucing Mengembara Demi Kasih Pada Tuannya

Seekor kucing yang dinamakan Clyde pasti gembira apabila akhirnya menemui tuannya di Tasmania, Australia. Pertemuan tersebut telah dinanti oleh kucing tersebut selama 3 tahun setelah melalui pengembaraan panjang sejauh 3862 km. Ashley Sullivan, pemilik kucing tersebut mengaku telah pasrah untuk menerima hakikat bahawa dia tidak dapat menemui kucing kesayangannya lagi setelah perpisahan yang berlaku 3 tahun yang berpunca dengan kehilangan kucingnya itu di Magra, 40 kilometer Hobart,Tasmania.

Ketika seorang doktor haiwan dari Cloncurry, daerah terpencil di sebelah utara Queensland, telah mengenalpasti Clyde dengan mikrocip yang ada di tubuhnya, Sullivan bagaikan tidak percaya akan episod pertemuan tersebut. Walaupun tiada siapa yang tahu bagaimana Clyde bpleh mengembara sejauh itu untuk mencari tuannya, namun 1 hakikat yang kita perlu tahu adalah.. “percaya lah pada keajaiban”..believe in miracles..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

19 thoughts on “Kisah Kucing Mengembara Demi Kasih Pada Tuannya

  1. menyayat hati betul… teringat cerita jepun yang anjing nya setia tunggu tuan dia… tapi tuan dia dah mati… dia tunggu sampai dia pun mati…. berdasarkan true story tuh… siap ada orang buatkan tugu kat tempat anjing tuh tunggu sampai dia mati… sob2..
    zik´s last blog post ..Imam muda 2- 2011 minggu ke5 hendonisme

  2. kadang0kadang aku perasan sesuatu..yg haiwan seperti ini lebih sensitif dr kita..lebih kasih dan sayangnya kepada tuannya walaupun x diberikan akal..namun mereka juga punya otak..
    MDHAFiZ.NET´s last blog post ..Racism In Malaysia

  3. ….. KESETIAAN ANTARA KUCING DGN ANJING …..

    Kucing yg diatas tuh koq saekor kucing yg special, bisa mengenali semula
    tuan asalnyer, yg menjaganyer sejak sedari kecil lagi tuh. Itu pun bersabab
    setelah kucing kesanyangannyer itu dikesan semula oleh Dr Haiwan tuh…

    Ini pulak kisah sahabat gue ada sekor kucing Parsi Ori ada mikrocip. Umor
    baru 2 bulan beli aja harganya da RM800/=… Dah 2 1/2 tahun bela macam
    da koq kenal bener dgn tuannya, bebas berjalan dlm kawasan perumahan.
    Kisah bermula berpunca dia hilang selama sebulan. Agaknya kucing tuh
    koq tersesat termasuk rumah orang. Sapa yg ta mau kalo dapat free kucing
    Parsi yg comel. Agaknya kalo da lama terkurong diberi makan kat rumah tu,
    sangkanya itulah tuannya…

    Cari punya cari, rupa2 kucingnyer itu berada ta jauh, cuma lat 2 baris rumah
    dari belakang rumahnyer. Da jenoh dia panggil secara sorok2, tapi kucing
    tuh buat dek aja. Nak tanya tuan rumah tuh koq takut nanti bergadoh pulak.
    Akhir nyer dia beralah, beli aja sekor lagi anak kucing Parsi, hidup hingga
    sekarang. Soalnyer apakah naluri kucing tuh bisa lupa akan tuan lamanya,
    kalo dia da ketemu dgn tuan baru..?? :dsadasccc: :dsadas:

    Kalo direnong betul2 kucing tuh bukanlah satu hewan yg melambangkan
    ciri2 kesetiaan. Deria ingatan kucing tuh ngak sehebat anjing. Kesetiaan
    dan ingatan anjing tuh sangat tangkas. Malah dlm Al-Quran ada tersurat
    dlm Surah Kahfi, kisah kesetiaan anjing bernama Kithmir sang penjaga
    gua tuh. Sedangkan kisah kucing tuh ngak ada, koq cuma dari Hadis jua…

    Permissi & Peace…… :dsadasccc:

  4. aku pernah buang anak kucing..sekali lepas seminggu..dia ada depan rumah aku..memang cuak dibuatnya..last2..aku bela..tapi tak sampai sebulan..dia mati..eksiden..depan rumah aku gakkk..waduhh..sedih plakkk ingat balik..
    titan´s last blog post ..The Invigilator

  5. saya pun ada kucing gak..Name dia Miaw.Dia selalu ikut sye kat mane mane je sye pergi..Saya pun doakan demi kucing awk :korek2: :nyayi: :kenyang:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge