34 thoughts on “Keajaiban Allah Di 2nd Link JB-Singapore

  1. KUN FA YA KUN..
    SUBHANALLAH….

    P/S; I duduk area laut ni. And selalu ulang alik dekat 2nd link ni, tapi setakat ni tak pernah lagi tengok kejadian ni. Tapi angin dekat dengan laut ni memang lain macam lah. Kuat betul =___=”

  2. :teruja: kuasa yang maha kuasa sapa leh lawan….ajaib sangat pada panddangan manusia ni… :menari:

  3. apa yg aku tahu, puting beliung ni terjadi apabila kawasan panas dikelilingi oleh kawasan sejuk. sejuk akan ke panas dlm fenomena meteorologi…jadi angin dr kawasan sejuk nak menjajah kawasan panas ditengah…
    .-= bksempoi´s last blog ..Think For It =-.

  4. tambahan, fenomena ni selalu terjadi bila kawasan panas itu kecil dan mudah ditawan oleh angin dari kawasan sejuk… maka terbentukla puting beliung… cuba tgk kekadang kita bakar sesuatu (sampah/diesel/petrol), perasan x muncul puting beliung pada api tu sendiri…
    .-= bksempoi´s last blog ..Think For It =-.

  5. mmg kuasa tuhan. ttp jgn jadikan hanya itu shj jawapannya terhadap sesuatu fenomena. Allah menurunkan sesuatu perkara dan kajian aneh bukan saja2. tp utk manusia utk berfikir. erti kata berfikir disini adalah membuat kajian. zaman sekarang kita hanya sekadar membaca Al-Quran, tetapi barat sedang meneroka Al-Quran!!! walaupun pada zahirnya mrk tidak membuka alquran, tetapi janji Allah utk org2 yg berusaha telah diangkat martabat didunia. jangan sekadar bercakap hanya perkara dunia yg sementara. Tidakkah Allah jadikan langit dan bumi ini hanya utk manusia.

  6. Bla tgk perkara2 cm ni bc laa..ROBBANNA MAA KHALAQ TANAA BATILLAN,SUBNANAKA FAKINAA AZABANNARR..[KLU X SALAH DR SURAH AL IMRAN AYT 10]

  7. itu kan tanda2 ingin berlakunya ribut taufan…cuma bezanya suhu utk membentuk awan dan ribut taufan tu belum cukup tinggi…biasanya ia lebih dikenali sbg ribut tropika atau hurricane yg mana ia mengalami tekanan suhu yg panas pd bhgn tengah ribut tersebut. biasanya ribut ni berlaku berhampiran dgn garisan khatulistiwa dalam jarak 10 darjah dari laut..jangan tak tau ia sebenarnya boleh membawa kemusnahan sebagaimana yg berlaku di negara asia lain spt jepun, china, thailand dan beberapa negara asia lain..yg ini kecil dan spt yg dinyatakan dr awal tadi suhunya x cukup panas utk membentuk ia terjadi dgn betul2 sempurna…jika ia berlaku diiringi dgn ribut yg kuat dan tekanan suhu yg betul2 panas dan berlaku pertembungan antara wap panas dan sejuk tersebut maka ia boleh bergerak ke daratan…kalau ia besar sikit dari gambar ini ia lebih dikenali sbg hurricane, yg kecil cam ni dia panggil taufan dgn kelajuan purata antara 40-110 km/j dan pusatnya boleh menjangkau sehingga 370 kilometer persegi lebarnya…ini bermakna negara kita pun mungkin x lagi selamat dari ribut taufan ini..selalu kita nampak US yg mengalaminya besar2an spt taufan Katrina…sebenarnya negara kita ada mengalaminya cuma x besar tapi dah cukup utk merosakkan harta benda sebagaimana yg sering berlaku di pantai timur…itulah ribut taufan dlam skala kecil…utk lebih info anda boleh tonton NGEO…pasti anda akan tahu bagaimana pembentukkan ribut2 tersebut…

  8. Hiya very nice blog!! Man .. Excellent .. Superb ..
    I’ll bookmark your website and take the feeds additionally? I’m glad to seek out a lot of helpful info right here in the submit, we
    want work out more techniques in this regard, thanks for sharing.

    . . . . .
    webpage´s last blog post ..webpage

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge