Keistimewaan Wanita

1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W akan hal tersebut,jawab baginda: “Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.”

2. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang soleh.

3. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah S.W.T akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan dari pasar ke rumah)lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki.Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S

5. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah S.A.W) di dalam syurga.

6. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7. Daripada Aisyah r.a. “Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.

8. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

9. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan direkannya (serta menjaga sembahyang dan puasanya).

12. Aisyah r.a berkata “Aku bertanya kepada Rasulullah S.A.W, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda,… “Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah S.A.W….”Ibunya. “

13. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dia kehendaki.

14. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

15. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T

17. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir (anak) lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

19. Apabila semalaman (ibu) tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

9 thoughts on “Keistimewaan Wanita

  1. Ada satu info yang aku dapat…ini dari org.yang dah kawin:masa ibu susukan anak,dia dapat rasakan kenikmatan liar biasa ketika anaknya itu menghisap atau sedut puting payudara ibunya,jadi serupa macam siibu dapat kepuasan apabila suaminya kulum putingnya ketika bersetubuh….fuh….untunglah jadi org.pompuan nih….. :)

    alfies last blog post..Pandangan negatif terhadap Adsense(Adsense)

  2. :teruja:
    “Allah mencipta Hawa daripada tulang rusuk Adam, bukan dari kepalanya untuk dijunjung dan bukan dari kakinya untuk dijadikan pelapik, tapi dari sisinya untuk dijadikan teman hidup dekat dengan tangan untuk dilindungi dan dekat dengan hati untuk dicintai, dikasihi dan disayangi, disitulah tempat Hawa yang sejati.”

  3. :fikir:
    kenapa Allah mengurniakan wanita dengan 9 nafsu sedangkan lelaki Allah hanya mengurnikannya dengan 1 nafsu sahaja. Kuatkah seorang wanita itu sehingga ia diberikan tanggingjawab sebesar itu dengan mengawal 9 nafsu sedangkan lelaki hanya perlu mengawal 1 nafsu sahaja/

  4. hem….dari satu hadis yg lemah ada mengatakan,bila di syurga nanti,nafsu wanita akan ditambah lagi 1 dan nafsu lelaki pula ditambah lagi 9….jadi cukup 10 .kerana keupayaan lelaki di syurga adalah melakukan seks paling kurang 100 kali ganda lebih kerap berbanding di dunia…tapi tanyalah orang2 yang bijak dlm perkara ini..ok…

    tapi klu betul….BESTNYA JADI LELAKI kan…..ada BIDADARI yang ramai…paling kurang 7 bidadari untuk seorang lelaki di syurga nanti..itu pun klu dia adalah lelaki terakhir masuk ke syurga… :comel:

  5. Apakah bener pak Sang Pria tuh nafsunya 1,
    sedangkan Sang Wanita tuh nafsunya 9…???

    Bagimana pak kalo suami berbini 4 tuh….????
    Kalo 4 x 9 = 36 lawan 1, apaan koq suami tuh
    bisa mati menonggeng kekeringan pak..??
    :lala: :lala: :bye: :lala: :lala:

    Selamat menunaikan sunat Jumat… :sd: :dsadasccc:
    ………zzzzzzzzz………

  6. Apakah bener bang kalo si-bayi menetek si-ibuk tuh terasa kesedapan..??
    Isapan si-bayi yg ngak bergigi tuh dgn kuluman si-bapak yg bergigi tuh
    ngak akan sama bang. Coba abang nyonyot sebelah si-bayi isap lagi
    sebelah. Kalo si-ibu mengereng hala kebayi itu tandanya si-bapak tuh
    ngak ada apa2an. Kalo si-ibu terkedip2an lalu menghala kebapak itu
    tandanya keduanya bisa peroleh keuntongan. Tapi awas ya jangan
    lama2an koq si-bayi sebelahan bisa kekembongan masuk angin da
    lama kehausan… Apakah itu kehebatan Sang Pria ato Sang Wanita..??

    Namun keistimewaan Sang Wanita tuh ngak bisa dibandingkan. Kalo
    ngak ada wanita yg bernama Ibuk tuh masalah kita bisa lahir kedunia.
    Kalo ngak masakan dunia bisa iktiraf 8th Mac tuh sebagei Hari Wanita
    SeDunia. Koq kenapa ya ngak ada sambotan Hari Sang Pria SeDunia?
    Selamat Menyambot Hari Wanita SeDunia. Ampon buk, peace.. :dsadas: ..

  7. …… HIKAYAT PENCIPTAAN ADAM & HAWA ……

    Mentelah 8th Mach tuh Hari Sambutan Wanita Sedunia, coba kita
    renongkan seket2 asal muasal penciptaan wanita pertama tuh,
    yakni mbah kita yg awal Siti Hawa. Bermula dari 2 asas utama :

    (1) Tiada Bapak Tiada Ibuk – itulah Nabi Adam AS…
    (2) Ada Bapak Tiada Ibuk – Itulah Siti Hawa….

    PANDANGAN SYARIAT : Ada pon kejadiannya Hawa tuh difahamkan
    diciptakan dari tulang rosok kiri Adam. Soalnya apakah bener begitu,
    ato comaan kiasannya aja. Kalo benar ciptaan Hawa tuh diambil dari
    tulang rosok Adam, makanya da luak bilangan rosok Adam. Kalo ngikot
    ilmuan anatomy tulang, ngak kira jantan ato pompuan setiap jantina
    masing2 ada 24 bilah tulang rosok. Kalo ibuk gak percaya sama2 kita
    buka baju, kasi gue kiraan ibuk :dsadasccc: nya dulu ada gak 24 bilah..??

    Hawa tuh dikiaskan dijadikan dari tulang rosok Adam yg bengkok. Koq
    karna tuh kaum Hawa tuh dianggap kaum yg lemah, karna dasar bawaan
    nya bengkok, makanya perlukan bimbingan Adam yg semporna akalnya
    menuruti jalan loros. Sekarang neh menjelang Akhir Zaman semuanya
    da terbalik. Manusia menindas manusia, manusia menjual manusia,
    manusia memperdagangkan manusia….

    PANDANGAN HAKEQAT : Kata sesetengah Ahli Hakeqat, kejadian Hawa
    tuh dari kehendak cita rasa cinta berahinya Adam. Entah bagimana rupa
    maksodnya ngak ketahuan. Apabila Adam rindu2an, setelah tersedar dari
    lamunan dan tidur igauannya, agaknya Hawa da ada siap berbatang tubuh
    disebelah kirinya… :sd: :haha: :dsadasccc: …

    Apakah lanjutan..?? Ngak ketahuan karna da ngantok da mahu ketidoran,
    besok banyak urusan. Sekian, namanya aja da hikayat, bisa dibacak tapi
    jangan percaya ya….. Allahu’alam…..

    …………..zzzzzzzzzzzz………… :confused:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge