Budak 2 Tahun dirantai macam Anjing

Chained-Boy1

Percaya atau tak, seorang budak yang baru sahaja berumur 2 tahun ni terpaksa dirantai oleh bapanya untuk tujuan keselamatan. Jangan salah sangka ye, Bapa budak ni bukan sengaja nak buat macam ni kat anak lelakinya…tapi terpaksa.

Bapanya bekerja sebagai pembawa ‘rickshaw’ (ala, beca style tarik-tarik tu) di beijing, china. Dia terpaksa merantai anaknya dengan mangga kat tiang lampu untuk mengelakkan anaknya diculik ataupun dihantar ke rumah anak-anak yatim. Dia tidak dapat menjaga anaknya ketika dia sedang bekerja, jadi ni la satu-satunya jalan buat dia.

“My wife cannot take care of him and I have to work to support my family. So I chain him to a pole when I have a fare. I don’t even have a picture of my daughter to use for a missing-person poster. I cannot lose my son as well.”

Isterinya pula kurang upaya nak jaga budak ni dan bekerja sebagai pengutip sampah..huhu. Kesian tengok diorang ni, kita patut bagi pujian pada lelaki ni sebab dia sanggup juga nak jaga budak ni (sayang punya pasal)…

P/s:  Ade sesetengah kita pula tak tahu bersyukur, sampai sanggup buang, bunuh, tanam dan bakar anak..hu. Allah bagi kita akal untuk berfikir

(Link)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

27 thoughts on “Budak 2 Tahun dirantai macam Anjing

  1. kalau tak silap aku anak dia pernah hilang sekali dulu.. tu yang dia kena rantai tu.. lagi satu dia dapat amaran daripada pihak berkuasa nasib baik amaran je.. kalau kena denda macam mana la mak bapak diorang ni nak bayar… :merajuk:

    tapi cute jugak budak ni.. hohoho

  2. ..yg sdih tue..knapelh msih ad kn insan2 yg snggup buang ank kn?huhu :nangis2: :nangis2:

    ..klau ye pon,,bg laa spe2 sruh jge,,nie x,biar cmtue jee cmpaikn xbrnyawa dh bdak tuee,,huhuuu :nangis: :nangis:

    ..xpelh,ape yg brlaku psti ad hkmahnyee..Allah tue Maha Adil :teruja: :teruja:

  3. sedih bila tngok betapa besar pengorbanan ibubapa….

    tapi heran kenapa banyak sangat kes buang bayi, tak kesian ke kat budak yang tak dosa tue..cam makbapak die yang bat banyak dosa tue????fikirla wahai rakan2 ku…

    da pendapat lain
    e-mail kat aku…
    [email protected]

  4. Tapi aku rase anjing pun tak dirantai camni…anjing dirantai kat leher jer….tp bdk ni dirantai sampai kaki…..tangan dan sebagainye…dan bla bla bla….. :jack:

  5. huhuhu..tu lah manusia mcm2 ragam…
    tp mmg kt china perbezaan taraf hidup sgt tggi..
    klu tgk..org kaya akan sgt kaya…n org miskin…hidup melarat…tp yg pelik..kat bandar besar mcm tu..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge