Pencemaran Sungai.

Pernah tengok post edisi sungai di esempoi.com?

Boleh rujuk sini:

  1. Sungai Suci di india.
  2. Kalaulah Sungai di Malaysia macam di Korea.

Topik ini pun mengenai pencemaran sungai. Tiada kata yang dapat diungkapkan. Hanya, Sayangi lah sungai kita!

Sungai Citarum di Jawa Barat,Indonesia

sungai-sampah
sungai-sampah-1
sungai-sampah-2
sungai-sampah-3
sungai-sampah-4
sungai-sampah-5
sungai-sampah-6
sungai-sampah-7

24 thoughts on “Pencemaran Sungai.

  1. tak sanggup….nak nangis aku tgk…salah manusia sendiri dari diri sendiri melalui akal yang kotor, lalu di terjemahkan terhadap alam sekitar..

  2. ya allah..
    teruknyer sungai ni..
    byk lak sampah bertimbun..
    xsanggup aku nk tinggal situ.. :jalan:
    tp masih ade owg tinggl di situ..
    cari rezeki la.. :dsadas:

  3. … :dsadas: gle Punye!!!!!
    sumpah aq tak pegi tempat ‘KERAMAT’ cm nie….
    uweekkkkkkkkkkkkkkkkkkk
    ape hal??
    buang smph merata-rata.
    ni keje tak baik!!!!! :dsadasccc:

  4. :jalan:yalk…..!!!!!!!!!!!!!geli ak dok tgk sapah gni……..
    ape hal la………….
    jom la kite same2 jage kbershan……………
    SenYum SOkmo LeeeeeeeeeeeeRrrrrrrrrrrrrrr…… :bye:

  5. Itulah angkara perbuatan manusia didunia neh koq da gak bisa pikir.
    Usahkan ikan tuh bisa pupos malah buaya pun bisa mati beragan.
    Dlm taman syurga tuh da dijanjikan banyak air sungei yg mengalir.
    Buah2an disyurga tuh rendah rendang koq bisa dicapei tangan…

    :ketawa: :comel: :menari: :lala: :korek2: :confused:

    Penghuni2 disyurga tuh pula da dijanjikan dgn rameinya bidadari.
    Apaan bisa gak mereka tuh mencemarkan air sungei disyurga buk..?? :dsadasccc:

  6. :tidur:
    bungkus……………tak sanggup dah lubang hidung nak cium bau sampah..macam manalah boleh banyak sampai macam tu..huhuh..mana sungaiku yang indah….
    tapi yang penting masaklah air sebelum diminum…hehe…satu malaysia wei… :korek: :korek: :korek: :korek: :korek: :korek:

  7. sungai yang semakin hari semakin dicemari bahan buangan…yang mempunyai 1001 macam2 bahan toksik…. tak pasti generasi akan datang , adakah mereka akan menikmati seperti hari ini dan waktu2 seperti dulu… pembangunan yang kita capai hari ini memang membanggakan tetapi jangan lupa pula kepada aspek… alam sekitar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>