Renungkan……..

Mungkin ada yang pernah baca cerita ni tapi tak salah kalau aku ingatkan sekali lagi..
Suatu hari pada masa Sembahyang Jumaat yang di hadiri oleh lebih kurang 1,000 jemaah…
Tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi seluruh tubuhnyer dgn pakaian hitam..
Tak nampak apa cuma dua biji mata and membawa mesin gun/AK 47…
Lalu salah seorang lelaki tu bertempik
“Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu””Sesiapa yang sanggup MATI kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu !!!”
Selepas mendengar amaran lelaki itu maka segeralah bertempiaran lari para jemaah itu utk menyelamatkan diri….
Daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya tinggal lebih kurang 40 orang sahaja yang masih berdiri di tempat masing-masing termasuk Pak Imam tu…

Lelaki yang bertempik tadi segera membuka tutup mukanya lalu melihat ke arah Pak Imam sambil berkata:
“Ok Pak Imam, saya dah halau SEMUA yang HIPOKRIT, sekarang bolehlah Pak Imam mulakan sembahyang Jumaat”….
Lalu kedua lelaki tersebut berpaling dan meninggalkan jemaah..
Macammana..
Adakah anda rasa lawak dgn cerita di atas.
Selain terhibur anda fikirkanlah…

“Lawak kan, dari 1,000 org yg mengaku dia Islam hanya 40 yg betul-betul BERIMAN… ”
Lawakkan berapa banyak manusia yang mudah lupakan ALLAH bila menghadapi bahaya…
kedua lelaki hanya membawa mesin-gun..

Dia tak kata pun nak bunuh.. Dia gertak ja bahlul.. tapi generasi skrang.. amat lemah..
baru kena ugut terus lari lintang pukang..
lupa yg dia tak sembahyang jumaat lagi…”

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

One thought on “Renungkan……..

  1. Al-Hadis : Akhir Zaman ummat aku akan berpecah belah menjadi 73 firqah.
    72 firqah masuk neraka, hanya 1 firqah yg masuk syurga. Kapan ditanya yg
    1 firqah itu siapakah dia wahai Rasulullah..?? Difahamkan Nabi SAW ada
    menjawab : Yang ada “Allah” dan “Aku” didalam-nya… Allahu’alam… :dsadasccc:

    :lala: :bye: :nyayi: ” Selamat Berbuka Puasa… “

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge