Kereta Proton Versi Terbaru R3 Terhebat di Pasaran (“=”)

Wow wow woww….ada gaya..ada kelass..ada power..ini lah yang dapat di ulas mengenai versi terbaru keluaran proton iaitu Proton Saga R3, Proton Inspira R3, Persona R3 dan Exora R3 yang akan dikeluarkan tidak lama lagi. Memang gempak giler beb..

Model-model ini akan di upgrade lagi dari segi interior dan exterior bodykit, suspension tuning dan dari segi prestasi nya. Kalau sebut mengenai prestasi, sudah tentulah kuasa enjin pun akan meningkat dari 1.3 ke 1.8 atau 2.0. Tang tue kitorang tak pasti lagi, nak tau lebih lanjut sila hubungi proton yang terdekat k.

R3 merupakan singkatan daripada RACE, RALLY & RESEARCH .  Nampak sesuai sangat dengan penampilannya yang gah dan garang seperti yang kita tengok dalam gambarnya ni kan?? Menurut Ketua Divisyen Motorsports Proton, Datuk Abdul Razak Dawood., kereta versi R3 ini akan di launching pada awal tahun depan iaitu pada awal 2013.

Buat masa ini, pihak proton masih lagi sibuk dengan proses modifikasi, prototyping dan proses perkembangan kereta versi ini agar mampu meningkatkan kualiti proton di masa hadapan.

Menurutnya lagi, harga kereta masih belum ditentukan lagi. Sama-samalah kita berdoa agar harganya tak melampau yek.. Untuk pengetahuan korang, kereta-kereta ini akan dijual ke Malaysia, Thailand, Indonesia dan juga Australia. Dan sepanjang tahun ini sahaja, proton telah menjual 80 unit model Satria versi R3. Hmmm..hebat tu..  :super:

* Hmmm..kalau aku tau ada lagi versi R3, aku tunggu sampai keluar. Tapi dah terlambatttt…..aku dah beli SAGA FLX 1.3 baru awal Januari nie jer..!!!! Menyesallll menyesallllll menyesalllllllllllll…!!!!!!!!

* Nielah saga aku..hmmmm..cantik lagi versi R3..  :panic:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

3 thoughts on “Kereta Proton Versi Terbaru R3 Terhebat di Pasaran (“=”)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge