Ismail the “Tourist Guide”

Maka tersebutlah kisah seorang manusia yang bernama Ismail. Ismail adalah seorang pemandu pelancong yang baru je join keja. Kalau dah tugas pun pemandu pelancong mestilah selalu bawak pelancong bersiar-siar ke hulu ke hilir..

Untuk memendekkan cerita ni, pada satu hari Ismail membawa sekumpulan pelancong melancong sekitar Istana Negara. Apabila sampai di hadapan pintu dia bengang tengok pintu istana negara tutup, lalu dia telefon bos dia

Ismail : Boss! Saya kat depan pintu Istana Negara ni, cepat tepon Agong kita suruh bukak pintu maingate ni..

Boss: Kepala hotak hang! Pintu Istana Negara memang tutup la! Sejak bila plak pintu tu kena di bukak!

Ismail tak mahu mengecewakan pelancongnya itu lalu dia menjawab kepada pelancong-pelancong itu

Ismail : Exkissme sir, Agong went out next time we come I open pintu for yu all

Selepas itu dia menuju ke tugu negara. Dalam perjalanan itu, seorang pelancong bertanya kepada Ismail

Pelancong : What is the main source of Malaysia?

Ismail : Oh, the main sos is cili sos la boss..


Pelancong : What! cili sos????!!

Ismail : Ya, cili sos is main, but sometimes tomato sos also we use…

Pelancong: ????????? :nangis3:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

One thought on “Ismail the “Tourist Guide”

  1. morale ialah englis heducation tuh penting.. kan dah salah paham..huhu… nie kiranya ismail nih baru nak belajar jadi pemandu pelancong..huhu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge