Pengsan di Malam Pertama

Alkisah, seorang pemuda miskin bernama Jamil, berasal dari Benut, Pontian. Keluarganya hanyalah keluarga sederhana.Tidaklah disebut miskin. Ayahnya sehari-hari bekerja sebagai tukang jahit dikampungnya. Karena kegigihannya, Jamil berjaya melanjutkan pelajaran hingga ke UTM walaupun dengan perbelanjaan seadanya. Semasa semester 3 di kampus, Jamil jatuh hati pada seorang gadis bernama Ayu Sofea, juga sama-sama kuliah di fakulti yang sama. Ayu adalah putri seorang tokoh korporat ternama di daerah Johor Bahru dan juga masih keturunan diraja. Walaupun secara ekonomi, mereka jauh berbeza,namun itu tidak menghalang keduanya untuk saling mencintai. Ayah Ayu yang mengetahui putrinya begitu mencintai pemuda dari keturunan biasa, tak mampu mencegah gelora cinta putrinya. Maka setelah keduanya lulus, pernikahan keduanyapun diselenggarakan dengan meriah. Pesta besar-besaran diadakan untuk mengiringi nikahan. Ayah Jamil yang tak punya banyak harta, hanya dapat memberikan bantuan sumbangan pakaian,langsir, sarung bantal, yang semuanya dibuat dan dijahit sendiri khas untuk pernikahan anaknya Bahagiakah Ayu bersanding dengan Jamil ? Ternyata kebahagiaan mereka tidak berlangsung lama. Tibalah saatnya malam pengantin tiba. Mereka berduapun memasuki peraduan dengan bahagia.Namun,ketika Jamil membuka pakaiannya dan tinggal hanya memakai seluar dalam, berteriaklah Ayu dengan kuat, sebelum akhirnya pengsan tak sedarkan diri. Jamil masih dalam kebingungan dan tidak tahu kenapa isterinya histeria dan pengsan. Dilihatnya seluar dalam yang dipakai. Aduh!!! Jamil lupa yang seluar dalam itu dijahit oleh ayahnya, dibuat dari kain bekas bungkus tepung gandum. Di tengah seluar dalam itu masih terpampang jelas tulisan,”BERAT BERSIH 25 KG” . Sudah tentu Ayu terus pengsan melihatnya. Ayu tidak dapat membayangkan seberapa besar isinya dengan berat sebegitu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

3 thoughts on “Pengsan di Malam Pertama

  1. Hahaha… :sd: … Yg beratnya 1 kati 4 tahil itu pun da toyak malam,
    Kalo beratnya 24 kg jelabak terbolos pendek rezeki lari malam…

    …… JERITAN DIMALAM PERTAMA ……

    En Raman seorang Juruteknik dijabatan Kerajaan. Semasa beliau
    sedang mengawasi kerja pembinaan ditapak kerja, da na malang
    beliau ditimpa kemalangan, menyebabkan ada bahagian anggotanya
    yg da cacat kekal sepanjang hayat. Setelah cukup masanya kedua
    orang tuanya berhajat mahu melehat En Raman berumahtangga,
    dgn gadis kampong sebelah, cantik orangnya namanya Rahimah.
    Setelah diberitahu oleh orang tuanya hajat mereka tuh, En Rahman
    ngak membantah tanda setuju, ibarat orang mengantok disorongkan
    bantal.

    Orang dulo2 tuh kalo na cari pasangan serahkan pada orang tua,
    lalu merisik masuk meminang. Setelah dipersetujui oleh kedua pihak,
    akhirnya bertunanglah mereka. Pasangan dulo2 tuh bukan macam
    pasangan zaman sekarang, nak jumpa sangat terhalang, ngak ada
    peluang, adap ketimuran dipelihara kuat, hinggalah dihari akad nikah
    perkahwinan….

    Al-Kisah : Akhirnya En Raman dgn gadis idamannya Si-Rahimah tuh,
    sahlah mereka sebagei pasangan Suami-Isteri. Setelah selesai majlis
    perkahwinan meraikan Raja Sehari, disiang hari dan upacara dimalam
    hari, semuanya da reda dan da senyap sepi…..

    Maka masuklah kedua suami isteri tuh kebilik pengantin, melayari Malam
    Pertama. Lampu utama diruang tengah dimalapkan, lampu2 dibilik2 laen
    semuanya ditutup, hanya sinaran samar2 menembusi ruang atas dinding.
    Suasana sepi, yg kedengaran hanya sembang2an bisikan kok-kek2 seperti
    orang2 berbisek2an dlm kelambu sebelom na tido….

    Ibuk dan Bapak Mertua sedang berehat bebaringan dibilik sebelah bilik
    pengantin, mengintipkan, mendengarkan, apakah menantunya neh suami
    yg sehat ato suami yg da patah tiang pengando..?? Terkedap-kedip mata
    Ibuk dan Bapak Mertuanya, tido2 ayam…. Tiba2 mereka berdua dikejutkan
    dari lamunan…

    Terdengar jeritan kuat bageikan orang dlm ketakutan terkejut, dari suara
    Rahimah dari bilik pengantin disebelah: ” Omakkkk…!!! Sekakiiii…!!! ”

    Tersenyum lebar Ibuk Mertuanya sambil membalas kuat jeritan Rahimah
    dari sebelah dinding : ” Untonglah nko nak…, dapat yg sekaki…. Abah nko
    tuh tak sampei pun 6 inci…”

    Geremnya Pak Mertua memarahi merungutkan isterinya : ” Celaka punya
    bini, nko neh buat malu aku aja. Buat apa nko ceritakan kat anak2 kita aku
    punya tak sampei 6 inci…??? ” Malukan ejekan perli dari isterinya, Bapak
    Mertuanya melepaskan geremnya, sama2 projek sebelah menyebelah.
    Pak Mertua buktikan kehebatannya hingga berbueh meleleh..
    …… :dsadsad: :dsadasccc: :ooo: :haha: :dsadas: ……

    :ketawa: :lala: :sd: :kenyang: :bye: :dsadas: :merajuk: :confused:

    Da siap projeknya terfikir pula Pak Mertuanya :
    ” Aku punya tak sampei pun 6 inci….. Eh2…
    macamana menantu aku tuh punya sekaki… :dsadasccc: ??? ”

    :fikir: …… Hahaha ……… :ketawa:

  2. …LUKA CAREK DI MALAM PERTAMA….

    Pelbagei pengalaman di Malam Pertama, ada yg mengalaminya penoh
    erotic lagi sensasi, ada yg malang tuh jadi mimpi2 ngeri, ada yg untong
    besar macam kena loteri. Bisa percaya ngak… :dsadasccc: :sd: :dsadas: …???

    Al-Kisah Malam Pertama : Ada sepasang suami isteri keduanya koq
    terencat seket akalnya, jahil bab sexology, namun nalurinya maseh ada.
    Terus pindah bawa isterinya kerumah yg da lama disewanya. Tibalah
    saat Malam Pertama bagi mereka. Bermula setelah keduanya terbuka,
    bercumbu2lah mereka. Tercungap2 isterinya digomoinya da tinggal
    nyawa2 ikan. Dipegang, diurut, diraba2nya dgn tangannya…. :dsadasccc:

    Tiba2 alangkah terkejutnya dia. Didapati isterinya punya dah “terluka
    tercarek”, menyebabkan dia terhenti, panik lagi ketakutan sesal bebal
    semalaman. Sepanjang malam dia gak bisa tido, sangkanya karna
    tangannya terkasar hingga melukakan isterinya. Kesian Sang Isteri
    semalaman terkedap-kedip matanya di Malam Pertama, tertanya2
    kenapa terkantoi ditengah lautan.. :dsadasccc: ..

    :lala: :korek2: :nangis2: :sd: :haha: :kenyang: :ketawa: :confused:

    …… LUKA SIAP BERJAHIT DI MALAM KEDUA …..

    Al-Kisah Malam Kedua : Keesukan awal malam keduanya pergilah
    dia kerumah jirannya seorang Tukang Kasut, diadukan masalahnya,
    mohon jahitkan luka isterinya. Setelah dipersetujui : “Kamu jangan
    kemana2, kamu tunggu aja aku disini, sehingga aku selesai jahitkan
    luka isteri kamu, baru kamu boleh balik…” Tak sampai pun setengah
    jam, da balik Si-Tukang Kasut : ” OK dah siap… Alaaa luka bini kamu
    tu tak luas. Tak perlulah nak jahit. Aku dah gamkan aja…” :dsadas:

    Hahaha… :dsadsad: … Tukang Kasut untong beso
    Sekali tikam eko naik kuda 1st prize 4 nombo… :dsadasccc: …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge