Penjara Pudu..

Kenapa penjara pudu ditutup?

LUANGKAN LAH MASA ANDA UNTUK MENGHAYATI KISAH MISTERI DI SEBALIK IBUKOTA KUALA LUMPUR…..

Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu.Hanya boleh disebarkan pd org2 tertentu sahaja… Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat 1 bilik dipanggil “Bilik Terakhir”. Dibilik inilah seringnya Berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.

Dinamakan “BILIK TERAKHIR” adalah krn dulu ia merupakan bilik kediaman terakhir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada Keesokan harinya dibilik gantung.

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorg diri & berbagai lagi perlakuan kerana menyesali Kesalahan mereka yg lalu. Mereka menjadi begitu krn dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yg telah diketahui mereka.

Menurut kata warden2 yg masih ada di Penjara Pudu bila proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara org menangis & bermacam2 lagi dari Bilik Terakhir tersebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yg terlihat seekor kambing hitam sering masuk Menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan Kambing keluar semula. Ramai bomoh & pawang yg dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yg sering kedengaran diwaktu mlm dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yg mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pd suatu mlm Jumaat ketika hujan renyai2 seorg warden telah ditugaskan mengawal kawasan yg berhampiran dgn “Bilik Terakhir” itu.

Ketika sdg berkawal kira2 lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sdg berlari2 berhampiran bilik tersebut. Ia cuba beranikan diri utk melihat apakah bendanya itu. Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dlm kesamaran seekor kambing hitam sdg menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa hairan bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh krn ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu.

Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yg samar2 itu sambil meninjau2 didlmnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila sampai je
kedlm gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dlmnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba2 hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yg mengerikan seraya berkata,”Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa ”
“Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa”
Ha Ha Ha Ha Ha “Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa.. . “

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

44 thoughts on “Penjara Pudu..

  1. life4hire: aku tak tau la napa ditutup.. mungkin dah usang kot. tembok tak kukuh ke. haha. ko try la tanya org2 yg berpengalaman..

    Uncle G: hari jumaat kita kena santai2 pakcik..

    Kita : wat gelak2 tuk lepaskan tensen tu ok la..

  2. :korek: :korek: hebat cite ni..suka aku bace..last2 warden tu kaye kan? die namakan anaknya ahmad albab..mcm dlm cite p.ramlee tu..

  3. weiyh…aku punyer bersungguh bce..engat kan betol…btw,aku nak tahu jugak knp pnjra tu ditutp..sb aku nak wat kerja khusus sejarah niee… :study:

  4. Bencinyer aku… nyesal aku bace. :waa: xsangka aku kna tipu secara terang2.. :jahat: xpe, ada lori ada bas, ada hari org lain balas… :merajuk:

  5. :peluh: :peluh: ntah pape ntah………. :peluh: :peluh: start tu bkn maen seram ag tp lastnyer hampeh…..tp dah namenye sempoi..nk wt cmner….. :bye: :bye:

  6. pisang ko!!! :marah: ingat btl2 la cite td.. :panic:

    pape pun..aku prnh msk pnjara pudu..n msk bilik hkuman gntung djlnkn.. mmg seram gile time 2…
    tp time 2 pnjara pudu da dikosongkn…

  7. :jalan: :jalan: :jalan: :jalan: :jalan: :jalan: :jalan aku dah lah tgl x jauh dri situ..sekali baca seram jadi nya..
    lawak rupenya..mcm sial…potong stim tul
    :study: :study: :study: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat:

  8. aduh hahahahhah terkena aku awl pagi ni…apa pnya cita dh,baik je layan cita tu skali hampeh…tgh bsedih penjara yg ptama telah dirobohkan

  9. :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: aku mati2 ingat ko cita betol2 misteri kat penjara tu, hampehh betol lah. aku baca sampai tak bekelip mata boleh kau jadi cerita tu cerita lawak… tu yang aku confius mana datangnya harta…. sekali boleh jadi ahmad albab

  10. ape r sehh!!!
    :study: first2 bce seram glerrr!!!
    :teruja:ckaly last2 ahmad albab pnyer citer!!
    :jalan: cibai btoyl!!
    atoyait!!! :jahat:

  11. hai!semua :hi: :hi: :super: :super: :nyayi: :nyayi: :teruja: :teruja: :menari: :menari: :ketawa: :ketawa: :korek2: :korek2: :malu2: :malu2: :lala: :lala: :jack: :jack: :confused: :confused:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge