Telur Rebus..Lawak BAIK PUNYA..!!

Aku ada cerita ni… lawak la juga.. tapi jangan ketawa tau…
Aku baru berkahwin setahun yang lepas dan duduk dengan isteri aku.
Kami duduk berdua sahaja sebab belum dikurniakan anak.
Aku ni ada satu kegemaran -iaitu makan telur rebus.
Aku pun taktahu kenapa aku suka makan telur rebus, sedap agaknya.
Sebelum aku kahwin, aku memang gila telur rebus. Pagi petang siang
malam makan telur rebus.

Tapi semenjak aku kahwin ni aku terpaksa
berkorbanlah, iaitu dengan meninggalkan tabiat aku ini. Lama juga aku
dah tak pekena telur rebus ni.. sebab orang rumah aku masak sedap-sedap..
so aku dah tak kisah lagilah..

Ceritanya begini, bulan lepas masa aku balik kerja, tiba-tiba kereta aku rosak..
akupun telefon bini aku katakan aku balik lambat sebab kena
menapak. Sebab lapar akupun singgah satu kedai makan tu… ada telur rebus lah..
akupun makan nasi dengan telur rebus.. lepastu aku order telur rebus
lebih lagi untuk diratah. Sebelum balik aku bungkus lagi 10 biji telur rebus
untuk makan sambil berjalan balik nanti. Tiba je kat rumah aku rasa amatlah
kenyang.. maklumlah balas dendam sebab lama tak pekena telur rebus.
Sebelum aku masuk kerumah,i steri aku tiba-tiba cakap dia ada ‘surprise’ untuk
aku malam ni. Dia suruh aku tutup mata dengan kain hitam yang diikat kemas
dibelakang kepalaku. Dan dipimpinnya aku sampai ke meja makan. Aku duduk
dikerusi dan isteriku pesan jangan cuba buka ikatan yang menutup mataku.

Aku nak pergi toilet sebab perutku mula buat hal, tapi malaslah nak
spoilkan ‘surprise’ isteriku ini.
Aku pun tahan ler…
Tetiba telefon berbunyi, isteriku pergi mengangkatnya.
Apa lagi ada chance aku pun melepaskan kentut yang ditahan sekian lama..
Fuuuuhhh lega rasanya… bau boleh tahan…
maklumler berapa biji telur tah aku bedal tadi…
Alamak..
ada lagi satu la.. aku pun angkat sebelah punggung dan lepaskan satu das lagi..
bunyinya PROOOTTT!! ..
fuh bau jangan cakap beb.. aku pun tak tahan bau dia…
aku kipas pakai tangan angin dia kasi kurang sikit bau dia…
adalah macam bau telur tembelang sikit..
Tetiba aku dengar bunyi telefon berdering lagi…
hai lamanya tunggu isteri aku ni, aku tak sabar lagi ni nak tahu
surprise dia ni. Aku terasa ada lagilah, kali ni memang aku rasa power
punyalah.. aku kumpul dulu kasi padu.. lepastu aku bangun, tonggeng sikit dan lepaskan
angin taufan tu… PRRROOOOOTTT!!!!… fuhh lega…
bergegar sikit meja makan dibuatnya…
peh tak tahan aku bau dia power gila.. aku tutup hidung aku.. aku rasa bau dia ada sikit-sikit macam bangkai la.. mau mati bunga atas meja makan aku ni..
sambil tu aku sebut ‘ahhhh…. lega…’. Adalah dekat 5 minit baru bau
bangkai tu hilang.. Lepas tu isteri aku kembali dan minta maaf sebab
lambat.. lalu dia kata ‘SURPRISE!! HAPPY BIRTHDAY!!’ dan suruh aku buka
kain penutup mata aku.. laaa birthday aku hari ni le… camne boleh lupa
ni.. Aku buka le kain penutup mata aku.. mulutku terus melopong… ALAMAK!!!
Benda pertama aku lihat.. muka merah padam pak mertua aku, mak mertua aku,
adik ipar aku dua orang, duduk keliling meja makan. Bos aku dengan jiran
sebelah rumah rumah aku pun ada!!. ? .: habih :.

:peluh:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

22 thoughts on “Telur Rebus..Lawak BAIK PUNYA..!!

  1. Hahaha… :dsadsad: …
    Naseb baik da gugo bom depan keluarga sendiri… :dsadas:
    Kalo da lepas bom depan Benggali sangat bahaya… :haha:
    Hanya Benggali Punjabi yg pintar membedakan bunyi… :sd:
    Bontot mana bunyi da janda bontot mana bunyi ada dara… :dsadas: :sd: :dsadasccc:

    :ketawa: :kenyang: :korek2: :lala: :comel: :sd: :confused:

    Hohoho…. :dsadsad: …
    Bageimana Benggali tuh bisa membedakan.. :dsadas: :sd: :dsadasccc: ..??

  2. …. ANEKA TELO & RASANYA TELO ….

    Ada telo rebus, telo kukos, telo bungkus,
    Ada telo 1/2 masak, telo dadar, telo mata kerbau..
    Ada telo mantah, telo jeruk, telo masin,
    Ada telo boya, telo penyu, telo tuntong…

    :ketawa: :teruja: :lala: :comel: :confused:

    Ada telo burong, telo ayam, telo orang,
    Ada telo burut, telo laboh, telo lanjut..
    Antara banyak jenis telo masakan telo,
    Telo apa da termakan diluah orang.. :dsadas: ??

    :ketawa: :kenyang: :waa: :bye: :confused:

    Ada telo ayam, ada ibu ayam yg bertelo,
    Ada anak ayam, bapak ayam tak bertelo,
    Antara telo ayam, anak ayam, ibu ayam,
    bapak ayam, Yg mana satu YG DULU…. :dsadasccc: ????

    Selamat beristirehat dimalam Sabtu…

  3. …Telo Tiruan, Telo Asli, Telo Sejati…

    Sejak berita telo tiruan da berada dipasaran
    Ramai takut beli telo koq termakan telo tiruan
    Telo asli ta jalan dipasaran disangka telo tiruan
    Tokeh telo kefeningan telonya da lama ta dimakan….
    :ketawa: :ketawa: :ketawa: :ketawa: :haha: :terkejut: :confused:
    Lama da ta makan telo ramai yg da kempunan
    Telo sejati ada gantian tapi hanya telo maenan
    Isu telo tiruan berada dipasaran da selesaikan
    Kerajaan beri jaminan tiada telo tiruan dipasaran….

    …Kuatnya orang Malaysia makan telo… :dsadasccc: :dsadas:

  4. Terasa nak bagi komen, komen la cepat..
    Kite orang nak tahu ni. Apa komen anda??

    :ketawa: :lala: ..Tandanya bertelo….
    Tandanya tak bertelo.. :nangis3: :nangis2:
    :fikir: :comel: ..Tandanya nak bertelo..
    Tandanya dah bertelo…. :kenyang: :bye:

    :bye: :kenyang: ..Tandanya dah bertelo….
    Tandanya tak bertelo.. :nangis3: :nangis2:

  5. Terasa nak bagi komen, komen la cepat..
    Kite orang nak tahu ni. Apa komen anda??

    … APA SEBAB TELO ITU BERBULU …??

    Semenjak dari Alam Syurga lagi Ulo dan sepasang Telo geliganya satu
    mitos sahabat seiya sekata. Apa kata Ulo begitu juga kata Telo. Apa kata
    Telo begitu juga kata Ulo. Ulo satu hewan mitos yg sangat licin dan licik.
    Ulo bisa membolosi kawalan ketat pintu syurga hinggakan kehadirannya
    amat sukar dikesan. Apabila Ulo dan 2 Telo geliga tuh tercampak dari Alam
    Syurga diturunkan ke Alam Bumi, terpaksa Ulo menjaga Telonya dgn rapi….

    Antara makanan Ulo dibumi adalah telo ayam dan hewan2 kecil. Ulo amat
    sayang, setia menjaga Telonya, namun kelicikannya perlu diawasi. Kalo Ulo
    da lama mengeram Telo, kalo Ulo da kelaparan Telo kesayangan terpaksa
    ditinggalkan, Ulo merayap pergi cari makan. Kepintaran Ulo tuh da bermula
    diwarisi sejak dari Alam Syurga tuh lagi hingga keAlam Bumi. Ulo pintar suka
    masuk lobong cari makan dimana tikus2 banyak bersembunyi banyak rezeki…

    Kadang2 berhari2 Ulo tak balik dibiarkan Telonya tinggal disarangnya da na
    kesejukan. Marah Telo karna lama ditinggalkan, hingga Telo naik berbulu da
    lama menunggu. Asal Telo Ulo tuh tak berbulu, semenjak terlalu marah, amat
    kuat cemburu, hingga naik berbulu…. Sebab itu Telo Ulo tuh da tumboh bulu,
    da jadi berbulu….

    Hahaha… Telo berbulu neh hanya dimiliki oleh Ulo saja, tidak pada hewan
    yg laen. Kalo ngak percaya coba tanya mereka tuh yg lahir tahun China Tahun
    Ular. Hohoho… Ada satu Ulo besar da nak jadi Naga, tapi sayangnya semenjak
    Telonya da ketahui kelicikannya, Ulo neh da jadi Biawak terpaksa curi2 makan
    pencacai bangkai. Rupanya Telo Berbulu neh lagi hebat dari Sang Ulo tuh…

    :lala: :comel: :lala: :ketawa: :haha: :marah: :nangis3: :nangis2: :dsadas: :confused:

    Hehehe….. :sd: :dsadasccc: :dsadsad:

  6. malu beb….!!!!!!!!!! :jalan: manalah nak sorok muka :bye: mesti kena marah!!!!!!!!!! :marah:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge