Mason Greenwood Bintang Muda Baru Manchester United

Ole Gunnar Solskjaer benar-benar ingin menandatangani Erling Haaland dari FC Salzburg pada bulan Januari, tetapi ada dua sebab penting mengapa Manchester United tidak meneruskan pengejaran mereka terhadap penyerang Norway itu. Salah satunya ialah Mason Greenwood.

Yang lain, adalah bahawa United tidak akan bersetuju dengan penasihat Haaland mengambil bahagian dari sebarang keuntungan dari penjualan remaja itu di masa hadapan. Borussia Dortmund akhirnya memenangi perlumbaan untuk Haaland, tetapi kemunculan Greenwood yang berusia 18 tahun sebagai salah satu penyerang muda di Eropah bermaksud United mungkin tidak begitu kecewa.

Itu kembali pada bulan Disember, ketika remaja itu sudah menjaringkan tiga gol Liga Perdana dalam jumlah sembilan dalam semua pertandingan musim ini. Tidak kira di mana kemampuan Haaland membawanya pada tahun-tahun mendatang, kini tidak ada yang dapat mempertanyakan pernyataan Solskjaer bahawa Greenwood dapat memberikan kesan serupa di Old Trafford.

Source: chatsports.com

Gol berganda semasa melawan Bournemouth pada hujung minggu membawanya ke 15 gol dalam semua pertandingan dan dia memerlukan dua lagi untuk menjadi remaja pertama abad ini yang menjaringkan 10 gol Liga Perdana dalam satu musim, dan yang pertama sejak Michael Owen pada tahun 1997-98.

Diharapkan Mason Greenwood dapat meneruskan legasi pemain muda hebat yang dihasilkan oleh Manchester United sepertimana pada zaman Fergie Fledgings yang mengejutkan peminat EPL dengan menjuarai EPL walaupun kebanyakannya masih muda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>