Muka seposen.

Seorang anak bercerita kepada ayahnya bagaimana dia membayar tambang bas ketika pulang dari sekolah tengah hari tadi.

Anak : Ayah, tadi Man balik naik bas.
Ayah : Eh, Pak Abu tak jemput Man ke hari ni?
Anak : Tak.
Ayah : Man ada duit ke nak bayar tambang?
Anak : Ada, ayah tapi kurang seposen.
Ayah : Tambang bas berapa sen?
Anak : 60 sen.
Ayah : Man ada berapa sen?
Anak : 50 sen saja.
Ayah : Habis tu, macamana man bayar tambang?
Anak : Man ada 50 sen, Man buat muka seposen. Cukuplah jumlahnya 60 sen.
Ayah : Bertuah punya anak.  :malu2:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

26 thoughts on “Muka seposen.

  1. aaku cube buat muke rm 100 lah. mane tau nanti beli gadget tak cukup duit lepas tu buat muka seratus ringgit. takpu sejuta ringgit. buat banyak kali muker camtu boleh jadi kaya tapi takut jadi tua :ketawa:

  2. muka seposen = muka selamba
    muka sedih = muka nak suh orang kesiankan

    zik wrote:

    muka seposen.. lebih kurang buat muka sedih la kot… haha… cukup akhirnya…

  3. senang je nak tengok.. bro gi kat cermin.. pastu bro buat muka selambar… haha.. tu lah muka seposen bro…

    Ramli wrote:

    tertanya2 macam mana la muka seposen ya..da gambar tak…

  4. maxima RM1 je… ada ke muka rm100.. hahaha

    gilergadget wrote:

    aaku cube buat muke rm 100 lah. mane tau nanti beli gadget tak cukup duit lepas tu buat muka seratus ringgit. takpu sejuta ringgit. buat banyak kali muker camtu boleh jadi kaya tapi takut jadi tua

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge