Teruna Bersuara Dara

Jika bercakap tanpa melihat wajahnya, tentu akan tergoda dengan suara keperempuanannya. Farhan, 30, sebenarnya seorang lelaki. Suaranya memang seperti perempuan. Farhan sendiri tidak tahu kenapa suaranya menyerupai perempuan sedangkan dia memiliki halkum seperti lelaki. Farhan mengalaminya sejak kecil lagi. Tapi, dia tidak pernah bertanya kepada doktor sebab apa jadi begitu.Farhan mengalami pelbagai masalah untuk mendapat pekerjaan, akibat daripada suara keperempuan yang dimilikinya.
Setiap kali temu duga, Farhan selalu gagal. Pernah 3 tahun lalu, sebaik saja menamatkan pengajian peringkat diploma dalam bidang perhotelan, Farhan menghadiri satu sesi temu duga. Pada peringkat pertama temu duga, Farhan lulus dengan cemerlang. Kini hanya tinggal sesi temu duga secara bersemuka dengan bakal majikannya. Sebaik saja dia memasuki bilik temu duga, pihak penemu duga bertanya beberapa pendapat dan meminta Farhan melontarkan pandangannya. Dia dengan yakin, memberi pandangannya dengan idea yang bernas dan terbaik. Malangnya, pihak penemu duga terus tdak berminat mengambilnya bekerja. Pernah beberapa kawannya, mengesyorkan Farhan berjumpa doktor dan membuat pembedahan bagi mengeluarkan suara jantannya. Tapi, Farhan menolak saranan tersebut kerana tidak mahu

 

mengubah ciptaan Tuhan.

Keluarga Farhan menerima keadaan Farhan seadanya. Dia tidak mahu menyusahkan keluarganya untuk mencari dana bagi pembedahan sekadar hendak memuaskan hati orang lain. Apa yang penting, walaupun bersuara perempuan, Farhan masih boleh bercakap dan bahasanya difahami orang lain. Itu sudah cukup bagus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

2 thoughts on “Teruna Bersuara Dara

  1. BENGGALI BERSUARA KECIL…
    ….VS BENGGALI BERALAT BESAR

    Haha… mentelah dah dengar kisah teruna bersuara dara, mari pula kita
    dengar sikit kesah sahabat setia 2 orang Benggali. Keduanya telah tamat
    pengajian tinggi, masing2 berjawatan tinggi dan telah berumah-tangga…

    BENGGALI PERTAMA : Berjawatan seorang Peguam ada firma guaman
    sendiri. Sifat2 kebanggaliannya cukup sempurna. Kelakiannya tiada cacat
    cela amat sempurna, gred A nala punyer, sekali kena haha.. mesti sendawa
    punyer. Itu yg buat isterinya amat sayangkan dia. Malangnya dia ada satu yg
    kurang, suaranya terlalu kecil macam pompuan. Mengebabkan kawan2nya
    selalu perli ejekkan dia. Dlm mengendali kes2 mahkamah, dia sering jadi
    bahan ketawa, menyebabkan dia berhati2 jika bersuara. Masalah ini amat
    memalukan sudah sekian lama. Sebagai Lawyer sepatutnya suaranya beso
    baru tegas bunyinya. Bagimanalah aku nak atasi suara kecil neh..?? :dsadasccc:

    BENGGALI KEDUA : Berkerjaya sebagai seorang Doktor Pakar Bedah,
    ada buka klinik sendiri. Benggali ini juga sempurna sifat2 kebanggalian
    nya. Suaranya amat besar, tegas dan garang bunyi suaranya. Kakitangan
    nya amat hormatkan dia. Tetapi malangnya dirumah dia sering dirundong
    risau, bila isterinya pelawa. Kenape..?? Suaranya aja yg beso, tapi alat
    kelakiannyer tak beso, kecik aja, Gred C, hehe.. kot2 beso sikit dari kera
    punyer. Isterinya selalu ejekkan dia, apah tak rasa, buat dia terasa sedey
    dan malu. Masalah kecil inilah sering mengacau fikirannya. Bagimanalah
    caranya aku nak besokannyer..?? :dsadas:

    Masalah2 peribody dan peribadi masing2 kedua Benggali itu sering mereka bincangkan bersama. Hanya antara mereka berdua aja yg boleh selesaikan
    dua masalah utama itu. Cuba renongkan bagimana caranya mereka dapat selesaikan masalah 2 peribody mereka itu..?? :sd: :dsadsad: :ooo: :haha: :dsadasccc:

    Haha… siapa bisa jawab dgn tepat akan dapat hadiah…
    Hadiahnya lumayan, claim aja pada Pak Kimi.. :sd: :dsadasccc:

    Pada thread Emie ke 32 kali ini, maka tamadlah sudah kelentongan
    Emie diForum ESempoi ini, musim cuti semester pertama ini. Cakap
    merapu salah silap mohon maaf ya.. Naseb baik clear, nak masuk pula
    semester ke2. Kejap lagi abah hantar station bas, dah nak balek semula
    ke Politeknik Port Dickson… Bye, Bye & Salam Sempoi selalu… :sd: :sd:

  2. ” PEGUAM BENGGALI BERSUARA KECIK TAPI PENGANDO BESO ” vs
    ” DOKTOR BENGGALI BERSUARA BESO PENGANTO NYER KECIK… ”

    Salam sempoi semua… Haha.. cuti balik kampong Kong He Fatt Choy..
    Soklan nie dah sebulan lebeh.. hai takkan sorang pun tak dapat jawab..??
    Ini bukan teka teki, tapi kesah beno 2 orang Benggali, berlaku kat India…
    Sape dapat jawab nanti Emie tambah bagi Ang Pau, hehe… :dsadasccc: :sd: :dsadas:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge