Undang-undang seluruh dunia.

THAILAND :

  • Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.

SWISS :

  • Dilarang berkebun di hari minggu.

SWEDIA :

  • Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.

KOREA SELATAN :

  • polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima dari para pemandu yang ditahan.

SINGAPURA :

  • Dilarang berjalan (bogel)
  • Tidak flusk jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.

UNITED KINGDOM :

  • Dilarang menjual sayuran di hari minggu .
  • Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.

MEXICO :

  • Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat “memprovokasi” rakan kerja selama jam kerja.
  • Dilarang memaki di tempat umum.

AUSTRALIA :

  • Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
  • Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.

YUNANI :

  • Dilarang mengenakan topi di stadium , kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

KANADA :

  • Dilarang menempel plester luka di tempat umum.
  • Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.
  • Dilarang memanjat pokok.

PERANCIS :

  • Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.

ISRAEL :

  • Dilarang memelihara babi di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.

AMERIKA :
1. ARIZONA :

  • Dilarang memandu tanpa kasut.
  • Dilarang bermain domino di hari Minggu.
  • Dilarang memakai kumis palsu di gereja.
  • Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.
  • Dilarang memandu dengan mata tertutup.

2. ALASKA :

  • Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.
  • Dilarang memberi minum bir pada rusa.
  • Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.

3. ARKANSAS :

  • suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.
  • Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.
  • wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.
  • Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.

4. CALIFORNIA :

  • Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.

5. COLORADO :

  • Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan Anda ditahan olehnya.

6. CONNECTICUT

  • Dilarang mencium istrinya di hari Minggu.

7. FLORIDA :

  • Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.
  • Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .
  • Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.

9. WASHINGTON :

  • Dilarang menyusui anak di tempat awam.

MALAYSIA

  • Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

29 thoughts on “Undang-undang seluruh dunia.

  1. betul ke ni?
    yg kt mexico “Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat “memprovokasi” rakan kerja selama jam kerja.” macam tipu je,… salu tgk drama terlebih seksi,…

    hoho…

  2. tak payah dengar bro.. cuba kena tahan dgn jpj, pastu lampu tak nyala… tak ke kena saman. hihi :study:

  3. MEXICO :

    * Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat “memprovokasi” rakan kerja selama jam kerja.

    macam tidak percaya je sebab drama dari negara latin semua perempuan boleh pakai seksi tunjuk ketiak dan kaki

    safars last blog post..Kenapa bir dan wain dihalalkan

  4. lagipun ader ker orang yang nak tabur garam ats rel ketaapi… mungkin kalau tabur garam besi jadi lagi panas n biler dier mengembang boleh membengkokkan rel kereta api kut…then diorang buat camtu takut accident rasanyer…

    TriumphMan @ WanXYZs last blog post..Nail Watch

  5. aku tak pasti ada dalam list undang2 ke tak. yang pasti, jpj takkan lepas kalau kena tahan… huhu :jahat:

  6. heym moto kat malaysia kene pasang lampu plak ker..
    abis lah duit aku kat kedai eksesori moto 2..

  7. waah kalau kat malaysia buat undang2 kat israel.. kan takde org akan bela babi…
    tapi bukan sampai tembak mati lah

  8. “Wanita dilarang makan coklat di tempat umum”……..nsb bek msia tade undang2 camni…uhukuhukuhuk…………….lurve choc nyum2 :hi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge