Dara Melalui Tapak Tangan

“Sebenarnya, melalui tapak tangan kita boleh membuat penelitian berbagai aspek
tentang perangai atau sikap seseorang itu sama ada lelaki atau perempuan. Melalui tapak tangan juga kita boleh merenung masa lampaunya dan apakah yang tersirat dihatinya. Sentuhan ini disebut sentuhan antara hati ke hati. Akan tetapi ilmu meneliti tapak tangan ini tidaklah perlu mempunyai ilmu firasat atau batin. Memadai dengan melihat beberapa perubahan fizikal tapak tangan seseorang itu, sama ada mereka yang kuat bekerja, malas atau bermacam-macam lagi.
Justeru itu untuk memastikan seseorang gadis itu masih dara melalui tapak tangannya. Retak pada bahagian kanan dan kiri tapak tangan kanannya menandakan gadis itu sudah tiada dara. Jika gadis itu masih dara, telapak tangannya samada sebelah kiri atau kanan tidak akan retak. Keretakan ini kelihatan jelas dengan urat-urat walaupun tangan gadis itu lembut. Sebalikknya gadis yang masih ada dara akan kelihatan kiri dan kanan telapak tangan kanannya licin dan lembut. Sebaliknya mereka yang tiada dara, jika ditekan pada bahagian kiri dan kanan tapak tangan kanannya, warna pucat akan berlaku dan lekukan akan kelihatan terlalu mudah menolak balik ke asal.
Walau bagaimanapun tidak semua gadis akan mempunyai sisi reka bentuk yang dinyatakan sedemikian. Ini selalunya berlaku pada gadis yang berkulit tebal dan agak kasar. Tetapi untuk mempastikan kedudukan sebenar gadis itu antara masih dara atau tidak, anda juga oleh memerhatikan pada bahagian tengah tapak tangan kanannya. Jika terdapat garisan yang terputus pada bahagian tengahnya bermakna gadis telah hilang daranya. Akan tetapi garisan itu tidak putus bermakna gadis itu masih suci.
Selain daripada tapak tangan, ibu jari dan jari kelingking juga boleh memberikan petunjuk sama ada gadis itu masih suci atau tidak. Untuk tujuan itu anda banya perlu menyentuh ibu jarinya dan genggam selama satu minit. Jika ibu jarinya panas dan kelihatan merah apabila dilepaskan dari genggaman anda, gadis itu masih dara.
Akan tetapi jika jari itu kelihatan kecut dan pucat walaupun panas, gadis itu sudah tiada suci lagi.
Untuk melihat jari kelingking pula anda hendaklah memegang jari kelingking gadis itu dengan sedikit kuat selama seminit, kemudian lepaskan. Tanyakan kepadanya bagaimana rasa jari kelingkingnya setelah digenggam dan dilepaskan.
Jika gadis itu mengatakan tiada rasa apa-apa, bermakna dia sudah hilang dara. Tetapi jika dia berkata sesuatu yang sebagai contohnya, berdenyut, berdebar jantungnya, tersentuh perasaan pada hatinya atau setidak-tidaknya sedikit sakit yang berdenyut pada jarinya, maka gadis itu suci.

Biasanya sentuhan yang saya maksudkan ini hanya boleh dilakukan antara lelaki dan perempuan sahaja. Jika perempuan dengan perempuan melakukannya ia tidak memberi kesan kepada yang melakukannya. Tetapi untuk tujuan meneliti tapak tangan, anda sendiri boleh melakukannya dengan memerhati garis-garis yang ada. Jangan risau jika terdapat garis-garis pecah pada telapak tangan anda jika anda masih dara. Sebenarnya ada kemungkinan oleh kerana anda bekerja agak keras, maka terdapat pada bahagian tapak tangan anda pecah-pecah atau berurat.
Walau bagaimanapun keperibadian yang mulia dan sentiasa menjaga kesucian diri tidak akan memberi sebarang kesan terhadap diri anda. “

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

39 thoughts on “Dara Melalui Tapak Tangan

  1. aku taw lg 1 cara nak taw pompuan 2 dara x. soh jer laki fuck dye. konfom taw nye. nnt laki 2 msti ckp,” oh, die dara.. tp lima minit yg lalu r..” wakakakaka

  2. kadang2 dara ke tak hanya pmpuan itu sndiri yang tau la… klu terlbih active pn bleh hilang dara…????? :confused:

  3. Sebenarnya, ramai lelaki tak kisah sangat dengan soal ni, janji si dia mestilah masih suci.. :korek:

    Maksudnya, maybe kemalangan atau over active dlm sukan, yg mcm korang selalu cakap tu, hehe.. :ketawa:

    tp sebenarnya boleh beza yg “kemalangan” dengan yg kerap bertukar pasangan..

    so,sesapa yg aktif bersukan tu, boleh consider ler, tp sesape yg aktif bertukar pasangan tu, jangan haraplah nak dapat suami idaman,tak payah nak berlagak suci, sorry to say,lelaki bukan bodoh nak ditipu dalam bab ni,carilah balik sape yg memegang “mahkota” anda, kalau dia ingat lagi atau nak mengaku.. kejam bukan? :fuh:

    Lelaki yg baik adalah untuk wanita yg baik, pernah dengar kan..

    sekadar renungan bersama..

  4. :comel: erm..kdg2 pmpuan sndri pon tak tau smda die msih dara or tak bb kdg2 lau yg pnh aktf skan or len2..bkn tau pon ade dara lgi ke tak..kcuali lar dh png bersetubuh..of cz lar dh tau kan.

  5. :fikir: :fikir: eh jap2…stahu aku r kn..bab2 tilik nasib(tilik tangan)ni..dalam Islam..dosa tau & tergolong dlm dosa2 besar..

    lagipon..kta sbnrnye xleh sngt r nk cayer bnde2 cam ni..cz..xder bukti yg kukuh…ade bukti saintifik ke??? ulama’ mne yg ckp @ profesor mne yg kaji…btl x.. :fikir: :fikir:

    WaLLAHua’lam…

  6. emmm..pada aku kan.. kita sebagai kaum hawa sepatutnya menjaga kesucian diri kita. hanya suami kita aja yang berhak terhadap diri kita. masalah sosial dalam kalangan remaja kini kian menjadi-jadi..banyak faktor yang menyebab seseorang itu terjebak dalam aktiviti yang tidak sihat. namun begitu, kita tidak boleh salahkan sesiapa. kita perlu mempelajari ilmu agama sebagai benteng kita agar tidak melakukan maksiat.

  7. wah….aku sokong cakap FARAH tu…klu lah aku dapat mengurat dia….aku ku doakan sebuah mahligai untuknya di syurga….tapi kenalah jadi isteri aku dulu..hehehe…mcm lagu kumpulan KOPRATASA…..telah ku siapkan satu daerah paling sunyi,,,dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri……. :lala:

  8. aku rase xpatut kte menilai kesucian seseorg wanita melalui dara tau..cthnye kes rogol mase kecik ker. aper2 kes ler yg sewaktu dgnnyer..kan bukan atas kerelaaan mereka..xpatut..xpatut..
    :nangis2:

  9. Klau ada yg nak test ada dara x boleh la jumpa i. xla pakar tp tau le sikit2.khidmat 24 jam.. :jalan:

  10. aku bakal berkahwin dengan isteri aku yg hilang dara. aku pulak pernah main dengan bini orang.. so, apa aku patut terima dia. please tolong aku. adakah aku bhagia dgn dia kelak.

  11. to jantan keliru:
    soal bahagia akan datang sekiranya anda dan bakal isteri masing2 bertaubat slepas terlanjur..
    “penzina laki2 tidak boleh menikah kecuali dgn penzina perempuan, atau dgn prempuan musyrik; dan penzina perempuan tidak boleh menikah kecuali dgn penzina lelaki atau dgn laki2 musyrik; dan yg demikian itu diharamkan bagi org2 mukmin.”
    “kecuali mereka yang bertaubat setelah itu dan memperbaiki (dirinya) maka sungguh, Allah maha pengampun, maha penyayang” (surah an-nur, ayat 3 dan 5)

    terimalah wanita tersebut sekiranya die benar2 telah bertaubat dari perbuatan zina..
    soal bahagia terletak di tangan tuhan, asalkan kalian berdua benar2 bertaubat dan x ulang dah perbuatan zina ni, minta ampun banyak2 dan doa banyak2 moga kalian bahagia.. yang penting kena bersihkan hati..
    wallahuallam..

  12. Terasa nak bagi komen, komen la cepat.. Kiteorang nak tahu ni.Apa komen anda?? …@ wan:
    lau btl ko bg khimat 24jm aku no ko :nyayi:

  13. Terasa nak bagi komen, komen la cepat.. Kiteorang nak tahu ni.Apa komen anda?? …@ jantan keliru:
    adat lah tu bro anggp je kisah silam k idup msti diteruskan :kenyang:

  14. nsb la dpt prmpuan mcm 2..
    ingt la prmpuan y baik hnya utk llki y baik,
    manakala….
    llaki y baik, utuk prmpuan y baik :teruja:

  15. ….. ILMU TAPAK TANGAN DINAMAKAN PALMISTRY …..

    Hahaha…. Kedua tapak tangan kiri dan kanan kita tuh bukan Tohan
    ciptakan semata2 utk pegang2an ato korek2an aja, pak….Tangan2
    adalah salah satu anggota anugerah Tohan pada Manusia fungsinya
    amat besar lagi berguna, buk… Tapi tangan2 Manusia itu juga yg telah
    banyak membuat angkara kerosakan sesama Manusia, serta berbagei
    kemungkaran diAlam Semesta… :haha:

    Ketahuilah semenjak dari Manusia tuh bernama bayi didalam kandongan
    rahim Ibuknya lagi, da bermulanya itu kodratnya tangan2. Segala janji dan
    sumpah setia dgn Tohan disambut dgn tangan, digenggam dgn tangan
    tanda akuan penerimaan. Namun setelah Manusia lahir kedunia kedua
    genggaman tangan sumpah janji setia telah mula sedikit demi sedikit
    dilepaskan dan dilupakan. Koq kenapa..?? :dsadasccc:

    Karna setelah manusia tuh da mula merasa nikmat memandang rupa
    keindahan warna warninya alam, koq da terlonggar seket2 ikatan janji…
    Adakah salah? Tidak perlu kuatir, segala2nya tuh nikmat anugerah Tohan,
    tetapi mahulah selaras dgn Hukom2 yg Tohan telah aturkan. Perlanggaran
    Hukom2 Tuhan akan tercatet pada tapak tangan. Koq kenapa..?? Pada tapak
    tangan tuh diibaratkan Kitab Rakaman sejarah (Akashi Record) bagi kita
    semua. Maka ilmu tapak tangan tuh dinamakan Palmistry…. :sd:

    Pada tapak tangan kita tuh tersurat segala bakat2 azali kita tuh, asalnya
    suci bersih. Apakala seluruh anggota jasad ragawi dibawa kejalan yg
    bertentangan dgn larangan Agama Islam, Malaikat Penjaga amalan baik
    dan buruk Karaman Katibin yg dikanan dan kiri itu, akan mencoretkan
    pada tapak tangan kita itu…. :dsadsad: :haha:

    Keaiban kita tuh bukan semata2 terukir hanya ditapak tangan, malah bisa
    juga terukir pada seluruh anggota Jasad Ragawi kita tuh. Karna asalnya
    sejak dilahirkan dari Rahim Ibuk diibarat seperti sehelai kain putih. Kalo
    telah banyak noda2 bintik2 hitam coretan sendiri, ato diperdaya oleh orang
    laen, maka sendirilah yg mahu menyucikannya semula…. :dsadasccc: :dsadas:

    Mata dzahir biasa ngak bisa mengenal, tetapi orang2 berfirasat ato Ahli
    Palmistry bisa mentelah apa yg da kita lakukan… Oleh itu peliharalah
    kesucian “Diri”…. Mengkaji Ilmu Palmistry tuh koq mungkin dibenarkan,
    tetapi kalo gunakan ilmiah Palmistry lalu dihebahkan utk membuka
    aurat dan aib orang laen, adalah ditegah… :dsadas:

    Oleh itu peliharalah aib keburukan “Diri” kita sendiri dan
    aib keburukan “Diri” orang laen, yakni saudara2 kita itu…. :dsadasccc: :dsadasccc:

  16. kucing ko.. kalo bersukan.. selaput dara jew pecah.. but dari segi faraj masih ketat.. so bile bersetubuh pun masih keluar darah sbb koyak pada faraj.. hehehe.. kne tanye dari org yg dah berkawin la..@ Lelaki Ini:

  17. :confused:
    UikKk…Apa pun, yang penting sebagai seorang wanita, kita harus menjaga kehormatan diri sendiri, hanya lelaki yang bergelar suami sahaja yang layak…

  18. kalu pmpuan dh jaga dara tu, lau yew xdew jgak…bkan slah dia pun…dia masih lagi prlukan seorg laki yg sygkn dia…lau yew dh xdew dara bkan di ats kmahuan yew.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge