Ape korang Boleh Buat dengan Pokok

Pokok sebenarnya ade banyak kegunaan, tak semestinya bagi oksigen kat manusia je. Pokokjuga boleh digunakan sebagai sebagai perabot dalam rumah, sculpture, tempat duduk, tangga, rak dan sebagainya.

Teknik Arborsculpture digunakan bagi membentuk dan melentur pokok bagi mendapatkan bentuk yang diinginkan. Prosesnya bergantung kepada saiz dan juga faktor pertumbuhan pokok. Ada yang makan masa sehingga 10 tahun baru dapat bentuk.

Teknik Arborsculpture diperkenalkan pada tahun 1947 oleh Exel Erlandson. Sape-sape nak belajar buat teknik ni boleh ke website plantware.org dan arborsmith.com. Mane lah  tahu korang boleh wat bisnes kat Malaysia plak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

24 thoughts on “Ape korang Boleh Buat dengan Pokok

  1. Pingback: martialarts.com.my
  2. :teruja: dulu aku ade banyak pokok pelik tau.aku sayang ngan pokok yang aku jage :comel: tapi ade plak malaun setan :jalan: mane thah yang curi pokok aku. kalo aku jumpe siap aku kejekan :jahat:

  3. wah siap boleh buat macam ini ek.. tapi yang buat ala mini bonsai tuh… fuh bukan senang.. aku buat apa dengan pokok??? tunggu hasil… buah durian..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge