Tikus Dalam Sandwich Tesco.

Katie Crabtree terkejut apabila mendapati seekor tikus di dalam sandwich yang dibelinya dari pasaraya Tesco.Wanita yang berusia 31 tahun itu akui hanya ternampak objek bebulu itu selepas memakan separuh daripadanya kerana menyangka ia bakon slai yang hangus. “Saya menggigitnya dan melihat benda hitam di dalamnya.Saya menyangka ia bakon salai dan… Read more

Kit Kat Versi Jepun.

Masyarakat Jepun memang memiliki daya kreativiti yang tinggi sejak dulu lagi.Tidak kira dari segi sains dan teknologi,pelajaran mahupun makanan,mereka bijak mencipta pelbagai jenis benda yang ternyata mampu menarik perhatian serta bermanfaat kepada orang lain. Jika kita ke Jepun,dapat dilihat mereka juga banyak membuat penjenamaan semula produk seperti contohnya coklat Kit… Read more

Alat Kawal TV Paling Kotor di Hotel

Percaya tak itu adalah hasil kajian yang dilakukan oleh penyelidik Universiti Houston. Menurut kajian tersebut juga, alat kawalan televisyen dan suis lampu tepi katil adalah yang tempat atau benda paling kotor yang boleh didapati di bilik hotel. Ini logik juga kerana itu adalah benda yang paling biasa disentuh oleh pelanggan… Read more

Lelong Baucar Buku 1 Malaysia (BB1M) Di Internet

Pemberian baucer buku kepada pelajar IPT memang memberi faedah kepada para pelajar IPT. Namun, disebabkan beberapa keadaan dan perlaksanaan yang tak sesuai maka pelbagai isu telah berlaku. Antaranya adalah pembelian barang2 tak berfaedah dari baucer buku itu oleh pelajar IPT.   Mereka dikatakan membeli barang2 yang takde kaitan dengan buku… Read more

Lelaki Magnet Kembali Beraksi

Lelaki yang dikatakan berkebolehan menarik benda besi kembali menonjolkan diri setelah sekian lama mendiamkan diri. Kali terakhir dia muncul adalah pada tahun lepas. Lelaki tersebut bernama Tan Kok Thai yang berasal dari Gunung Rapat, Perak. Kebolehannya memang unik dan menakjubkan orang ramai. Namun kali ni dia mengatakan dia mempunyai kebolehan… Read more

Pendatang Jadi Ulat

Rasanya ramai yang pernah dengar dan tahu tentang ulat tiket. Kebiasaannya ulat tiket ni orang malaysia kita jugak, tapi sekarang ni pendatang asing pun jadi ulat tiket. Dahla ulat tiket tu pun benda yang tak bagus, lagilah pendatang asing pulak tu kaut untung. Jadi ulat tiket ni memang dapat untung… Read more

Pelajar Asing Di Saring Dahulu

Sekarang dah ramai sangat warga afrika yang terdapat di Malaysia ni, terutamanya yang masuk melalui visa pelajar. Tetapi sebenarnya mereka buat kerja lain dari yang sepatutnya iaitu sebagai pelajar. Ramai yang terlibat dalam kegiatan tak bermoral dan juga kegiatan jenayah yang boleh membahayakan rakyat negara kita. Untuk saringan ini, hanya… Read more

Kita Sebatang Pensel

Seorang lelaki merenung pensel yang baru dibuatnya. Cantik, lebih cantik, lebih teguh dan lebih hitam coretan matanya berbanding biasa. Sejurus sebelum memasukkan pensel itu ke dalam kotak, lelaki berkenaan berkata, “Ada lima perkara yang  perlu engkau ketahui sebelum aku masukkan engkau ke dalam dunia barumu ini. Engkau perlu ingat semua… Read more