Abu Buang Batu

Cikgu: Kenapa awak lambat, Abu? Abu: Saya lempar batu ke dalam sungai cikgu.. Cikgu: Kenapa nak kena lempar batu pulak? Abu: Sebab batu bagi berat sampan cikgu.. (kebetulan diorang datang ke sekolah naik sampan.) Cikgu: Kamu pulak, Leman? Leman: Saya tolong Abu buang batu, cikgu.. Cikgu: Berat ke batu tu?… Read more

Angkat Motosikal 120kg

Lucknow, India~Pernah tak korang terfikir nak angkat motosikal TZM seberat 120kg?? Tu lah yang seorang pelatih kecergasan, Rahul Tiwari buat. Dia telah mengangkat sebuah motosikal seberat 120kg dalam 1 latihan kecergasan di bandar ini kelmarin. Tiwari bertindak mengangkat motosikal itu selepas mendapat ilham daripada seorang aktor Bollywood, John Abraham. Pada… Read more

Siling Emas Gergasi di Perth

Perth~ Kilang duit siling Perth Mint di Australia semalam memperkenalkan sekeping duit syiling emas yang didakwanya terbesar di dunia. Siling emas berkenaan memiliki berat lebih satu tan dan bernilai sekitar AS$55 juta (RM171.8 juta). Sebelah siling itu tertera gambar seekor kanggaru sedang melompat. Manakala sebelah bahagian lagi memiliki profil ketua… Read more

Rahsia Personaliti Diri bhg 2

a) Peramal Bersifat ; Gemar melakukan banyak perkara dalam satu masa. Selalu mempunyai¬† jawapan yang sesuai untuk setiap persoalan dan bijak mengenalpasti peluang baru. Tidak suka melakukan kerja yang remeh temeh. Gemar belajar mengenai perkara yang baru tapi kurang menggunakan ilmu tersebut. Sering memberi jawapan berbentuk umum. Gemar kerja yang… Read more

Oarfish Ikan Ular Laut Kuno

Oarfish, juga dikenal sebagai ribbonfish dan raja ikan haring, adalah makhluk air yang dalam yang dapat membesar sehingga ukuran 50 kaki (15 meter) panjangnya dan berat hingga 600 paun (272 kg). Makhluk laut dalam ini adalah ikan bertulang resmi terpanjang hidup pada kedalaman antara 66 kaki dan 1000 kaki. Telah… Read more

Racun Kala Jengking Bark Scorpion Mampu Mencegah Kegagalan Fungsi Jantung

Kala jengking memang dikenali sebagai haiwan yang sangat berbisa dan mampu membunuh..tapi pernahkah anda mendengar kisah bisa kala jengking yang mampu mengubati penyakit? Hmm..luar biasa atetapi itilah hakikat kemampuan kala jengking jenis Bark Scorpion atau nama Melayu nya adalah Kala Jengking Kulit Kayu ini. Kala jengking jenis ini telah dikaji… Read more

Fakta Pelik..

Fakta-fakta pelik yang kita tak tau : Duit kertas sebenarnya bukan di perbuat daripada kertas sebaliknya daripada kapas. Perut bayi hanya boleh memuatkan susu sebanyak 60ml pada satu masa. Manakala perut orang dewasa mempunyai kapasiti paling maksimum ialah 1.5 liter. Namun lembu boleh memuatkan makanan sebanyak 300 liter dalam perutnya…. Read more

Arca Pelik dan Menarik Seluruh Dunia

Ok, kali ni koleksi sculpture pelik plak.. Sculpture tu arca la dalam bahasa Melayu kan..hehe. Okeh, koleksi ni diambil dari rawak kat internet tak sure la pulak dari mane. lembu seekor angkasawan …haha Oh…tolong!!! Lemas ni…. Ah!!, Monster gigit bontot !! Jari sape putus ni??? Aku boleh tembus dinding…korang boleh… Read more