5 Makanan Pelik Di Thailand.

Setiap negara mempunyai makanan tempatannya yang unik dan hanya boleh didapati di satu tempat sahaja.Setiap masyarakat mempunyai selera yang berlainan.Ada yang suka makan makanan mentah dan ada juga yang tidak.Apa pun,jom kita ketahui 5 makanan pelik yang hanya boleh ditemui di Thailand. 1.Larb Leuat Neua Seperti orang Jepun,warga Thai juga… Read more

10 Fakta Mengenai Telur.

1.Telur mempunyai nilai penggunaan protein(net protein utilization) 100% berbanding dengan daging ayam(80%) dan susu (75%). 2.Kulit telur terdiri daripada kalsium karbonat yang juga merupakan bahan utama beberapa jenis antacids.Sekitar 9-12% berat telur terdiri daripada kulitnya.Kulit telur juga memiliki pori-pori halus yang membolehkan oksigen masuk dan karbon dioksida serta lembapan keluar…. Read more

Lawak Mee Rebus dan Ayam

Pembeli : “Dik, telur sekilo berapa?” Penjual : “Telur ayam atau telur itik?” Pembeli: “Telur ayam.” Penjual: “Telur ayam biasa atau ayam kampung?” Pembeli: “Ayam biasa.” Penjual: “Yang tempatan atau yang import?” Pembeli: “Ayam tempatan.” Penjual : “Yang tempatannya mahu yang dari Ipoh, Kuala Lumpur atau Tampin.?” Pembeli :” Yang… Read more

Sayuran Berupa Binatang

Diorang ni macam takde keje je main dengan makanan, tak pasal-pasal macam-macam jenis sayur dapat kita tengok..macam ikan la, itik…khinzir pun ade..haha