Masalah Ketumbit-Adakah Sebab Mengintai??

Orang-orang tua dahulu sering berkata,”jangan mengintai orang lain,nanti tumbuh ketumbit tu kat mata.” Betul atau tidak perkara ini??? Ketumbit atau nama lainnya [email protected] selalunya tumbuh dan naik di kawasan sekitar mata.Ia bercirikan kesakitan,eritema(kemerahan kulit yang disebabkan oleh dilatasi kapilari darah),dan berada setempat(tidak merebak). Hardeolum luar ialah jangkitan atau infeksi setempat… Read more

Rahsia Tarzan Pakai Cawat

Suatu hari kat dalam hutan… Monyet : Tarzan…, kenapa engkau sorang je yang pakai cawat? Kami semua tak pakai. Ada apa-apa rahsia ke? Tarzan : Tak ada apalah! Monyet : Kita kan kawan baik. Takkan nak berahsia kut? Tarzan : Aku kata tak ada…, tak ada lah! Monyet sungguh rasa… Read more