Angkat Motosikal 120kg

Lucknow, India~Pernah tak korang terfikir nak angkat motosikal TZM seberat 120kg?? Tu lah yang seorang pelatih kecergasan, Rahul Tiwari buat. Dia telah mengangkat sebuah motosikal seberat 120kg dalam 1 latihan kecergasan di bandar ini kelmarin. Tiwari bertindak mengangkat motosikal itu selepas mendapat ilham daripada seorang aktor Bollywood, John Abraham. Pada… Read more

Pendatang Jadi Ulat

Rasanya ramai yang pernah dengar dan tahu tentang ulat tiket. Kebiasaannya ulat tiket ni orang malaysia kita jugak, tapi sekarang ni pendatang asing pun jadi ulat tiket. Dahla ulat tiket tu pun benda yang tak bagus, lagilah pendatang asing pulak tu kaut untung. Jadi ulat tiket ni memang dapat untung… Read more

Duit Kutu RM9,000 Bawah Tikar Hilang

Seorang wanita yang juga peniaga kuih kehilangan duitnya yang disimpan bawah tikar dalam rumah. Duit itu juga merupakan duit kutu sebanyak RM9,000 yang baru diperolehinya. Kehilangan dikatakan berlaku pada waktu subuh ketika dia sekeluarga sedang sibuk di dapur membuat kuih bersama anak2. Pencuri disyaki masuk melalui tingkap dan tanpa disedari… Read more

Wang Kertas Baru Dilancar

PM merasmikan pelancaran wang kertas baru hari ini. Kebanyakan atau semua not rasanya telah ditukarkan kepada rekabentuk baru. Duit RM20 pun ada kembali dengan menggunakan warna lama iaitu warna keemasan. Kalau nak tengok duit2 baru tersebut tunggulah bila dah ada kat pasaran nanti atau leh je tukar kat bank. Hehe…. Read more

David Beckham Dah Tua Pun Ramai Orang Nak

Dikhabarkan David Beckham akan menyertai kelab bolasepak PSG atau Paris Saint Germain pada tahun hadapan. Ini akan dilakukan apabila kontraknya bersama LA Galaxy berakhir nanti. Nampaknya, Beckham ni masih diminati dan diingini oleh pasukan2 kelab bolasepak. Mungkin kerana skillnya yang masih ada dan boleh digunakan atau kerana kelebihan pemasaran yang… Read more

Jadual Gaji Kakitangan Awam 2012

Kepada mereka yang merupakan kakitangan awam, bolehlah rujuk pada jadual di bawah untuk mengetahui tarikh bagi setiap bulan untuk pembayaran gaji. Dengan adanya jadual ini, senang sikit nak buat bajet atau pengurusan perbelanjaan dengan baik bagi setiap orang dan juga bagi keluarga masing2. Jadual Gaji Kakitangan Awam 2012: Dipetik dari… Read more

Kedai Rakyat 1 Malaysia Ke Sarawak

Kedai Rakyat 1 Malaysia atau KR1M akan dibuka di Sarawak bulan hadapan. Ini adalah untuk rakyat Sarawak menikmati harga yang murah dan berpatutan sepertimana kedai kr1m di semenanjung. Lokasi kedai dijangkakan akan dibuka di 3 lokasi iaitu di Kuching, Sibu dan Miri.  Kementerian berkaitan sedang berbincang dengan pembekal iaitu Mydin… Read more

Barcelona Menang Piala Kelab Dunia

Berita terkini, pasukan Barcelona membelasah pasukan Santos dengan keputusan 4 – 0 di perlawanan akhir yang berakhir sebentar tadi. Kemenangan besar ini mengesahkan Barcelona sebagai kelab terbaik di dunia sekarang ini. Memang messi dan rakan2 sepasukannya memang sukar dikekang lagi. Pasukan yang lawan Barcelona memang kena main bertahan2 betul baru… Read more