20 Panduan Pemakanan Bagi Penghidap Diabetes(Kencing Manis).

Mungkin ramai diantara penghidap Diabetes tertanya-tanya adakah mereka boleh makan makanan itu?makanan ini?Dan mungkin ada yang takut untuk memakan sesuatu.Jadi disini terdapat beberapa panduan pemakanan yang boleh diamalkan oleh penghidap diabetes.Pada hakikatnya,penghidap Diabetes boleh makan seperti mereka yang normal.Namun, harus diingati bahawa penghidap Diabetes harus mengawal berat dan kadar gula… Read more

Kebaikan Buah dan Sayur Ungu.

Menurut J.Scoot Smith,profesor kimia makanan dari Kansas State University buah-buaha dan sayur-sayuran ungu sangat baik untuk kesihatan kerana ia adalah antioksidan yang kuat dan boleh meningkatkan fungsi sistem imun, mengekalkan kesihatan dan mengelakkan penyakit. Hal ini kerana buah-buahan dan sayur-sayuran tersebut mengandungi antosianin,iaitu pigmen asli berwarna merah,biru dan ungu. “Kini… Read more

Sayuran Berupa Binatang

Diorang ni macam takde keje je main dengan makanan, tak pasal-pasal macam-macam jenis sayur dapat kita tengok..macam ikan la, itik…khinzir pun ade..haha