8 Petanda Dia adalah Jodoh Kamu

gembira bersamaDua manusia yang merasa saling berjodoh pasti memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya, kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya. Benarkah seperti itu?
Lalu, apakah ada petanda lainnya agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kita atau bukan?

Petanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat… kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!

Petanda 2
Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu!

Petanda 3
Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu. Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Sebenarnya dialah destini kebahagian kamu…

Petanda 4
Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan… Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.

Petanda 5
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, tak salah lagi. Dialah orangnya…

Petanda 6
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya… Nah, kalau begitu ini bisa berarti dia sudah siap menerima kamu apa adanya..

Petanda 7
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil ‘buruk’ di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya… Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!

Petanda 8
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan!
Apakah kelapan petanda di atas telah kamu temukan padanya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Comments

comments

13 thoughts on “8 Petanda Dia adalah Jodoh Kamu

  1. A..AH BTLLAH BF AKU TULAH SALAH SATU L YANG AKU RASA PLG MEMAHAMI AKUE,BNYK2 L AKU PENAH CUPLE TP SUMER HAMPEH.AKU HARAPLAH KALI NIE AKU NGAN DIER KEKAL HINGGA AKHIR HAYAT…UHU….

  2. sumer kat atas 2 betul… :ding: aku da jumpe owg yg betul2 serasi n x bpura2 dgn aku…same cam kat atas 2…ms burfday aku die merisik aku…bhgianyew… :comel: x lame ag kawen..huhu…bestnyew… :lala:

  3. Orang yang aku minat langsung takde tanda2 yang disebutkan tadi..Takde jodohlah nampaknya..Tapi untuk menyedapkan hati orang kate jodoh 2 kat tangan tuhan..Kite tak tahu sape jodoh kite..Betul tak? :malu2:

  4. :peluh: x taw ngape bile bc mende atas tu tetibe cdey ngat kat bf aku..aku x tau ape aku wat kat die :confused: sampai die wat aku mcm ni smpai skg…hux3.. :merana:

  5. eleh..xcayela aku..aku ngan ex-tunang memang serasi n dier ader ciri2 cam kat atas..tp putus gak..dier da kawen ngan org laen n da dpt anak pown..sume kt atas tu dusta..dusta belaka..huh…
    :jahat: :jahat: :jahat:

  6. ermmm..ntah ler!!aq pown dlu pnah tunang gak…9thn couple akhr ny btunang!!hepi giler masa tu…skali tunang, hnya stahun jer da putus…rugi ny mnghabis kn masa dgn jantan sial mcm tu!!!skrg da ada pngganti,,tp ntah mnjadi ke tak!!!mngkin ada hikmah cinta dulu tak mnjadi..sbnar ny Tuhan tu adil,Dia tetap simpan yang terbaik utk kita cuma bila dpt? kita tak tau bila…Allahualam..brgantung pd doa & tawakkal..artikel kat atas tu, mungkin ada gak btul nya…sbb sesuatu yang baik @ buruk pasti ada petanda yang Tuhan beri utk gerakkan hati kita sama ada nak teruskan @tidak..renung2 kn lahh yekkkk???

  7. erm ..ada btl gak apa yg ditulis 2…. tu la…tapi tah la susah nak cakap……susah lau sbelah pihak je yang setia cam nak mmpos, asyik pkir positif ja..pcya gila babi kat bf dia..yg si bf??korg bygkan dia leh mintak aku bg masa dia wat pilihan samada nak pilih aku @ bekas awek dia??……….ee geram aku……..ee mintak simpang la dapat jdoh ceni…..sib bek aku ptos ngan dia…aku dapat ptunjuk lam solat istikarah…..syukur sesgt…..lastly..aku tarik diri, aku doakan diorg bahagia…x di nafikan dia perfect..but y dia wat aku ceni……..musnah harapan aku ! aku frust sgt ngan dia… :tidur:

  8. Cara pantas mahu tahu ada jodoh jumpa aja TokMoh Temberang tuh.
    Kalo gak nampak dlm mangkok sabun tuh petanda ngak ada jodoh.. :dsadas: ..
    Kalo da nampak da pasti itu tandanya kamu ada jodoh… :sd: :dsadasccc: …

    Nampak ato gak nampak jangan banyak tanya cakap aja nampak,
    Gak percaya tanya 3 Mambang kat belakang tuh menanti nak kira duit.
    Nak datang jangan lopa pengerasnya bawa telo masin banyak2 ya… :sd: :sd: :sd:

    Da selesai pun kisah Naseb Do-Re-Mi TV2 @ 12.20am..

    :fuh: :lala: :fikir: :confused:

  9. alhamdulillah..semua ciri2 2 ada pada dia..n i love him damn muchh!! semoga takdir itu milik kami..aminnn… :) :teruja:

  10. ala x der g la cedihhhhhhhhhh :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis: :nangis:

  11. kekadang apa tertera kat atas smua,x semestiny kuat memperkatakn,bahawa dia lah jodoh kita :confused: …sbb Allah slalu memberikn yg terbaik bt umat ny :teruja: …dan kita hnya mampu berdoa , supaya di pertemukn jodoh dgn ny….InsyaAllah.. :ding:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge