Apa Yang lelaki Suka Dan Tidak Suka Pada Wanita

Semasa membelek-belek sebuah majalah lama, aku tertarik dengan senarai mengenai apa yang lelaki suka dan tidak suka pada wanita. Hemm..cerewet juga lelaki ni ya! Kaum wanita kenalah pandai-pandai menjaga tingkah laku. Maklumlah, ciri-ciri wanita idaman lelaki mungkin tidak ada pada kita sekiranya terdapat salah satu sikap yang mereka tidak suka seperti senarai tersebut. Sejauh mana kebenarannya, hanya pembaca sahaja yang boleh menilai.

Lelaki suka:

1. Wanita yang bersikap kelakar
2. Berbudi pekerti
3. Murah hati
4. Senyuman manja
5. Tahu memasak
6. Pandai dalam menggayakan pakaian
7. Penampilan yang menarik dan sesuai dengan citarasanya
8. Tidak mudah naik angin
9. Seorang wanita yang sanggup meminjamkan keretanya kepada lelaki bila kereta lelaki tersebut rosak
10. Tidak terlalu seksi dalam berpakaian
11. ?Ok..tadi awak belanja makan, biarlah saya bayarkan tiket wayang.?
12. Wanita yang dapat menjalinkan perhubungan rapat dengan ibunya
13. Wanita yang berwawasan/bercita-cita tinggi
14. Wanita yang mempunyai keyakinan diri yang tinggi
15. Wanita yang tahu menjaga maruah diri
16. Wanita yang cekal serta tidak mudah mengalah dalam situasi tertekan
17. Sentiasa berada di sisi tidak kira masa susah atau senang
18. Yang tidak suka berleter
19. Tidak kisah dengan cara apa pun untuk mendapatkan makanan kegemaran lelaki
20. Sediakan secawan teh/kopi tanpa disuruh
21. Wanita yang mengambil berat tentang lelaki

Lelaki tidak suka:

1. Wanita yang suka mengumpat
2. Sombong dan bongkak tak tentu pasal
3. Menunjukkan sikap yang terlalu memiliki
4. Merokok
5. Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki
6. Wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk mendapat perhatian
7. Tak boleh ke awak buat sesuatu dengan betul
8. Jangan awak nak ajar saya apa yang betul, apa yang tidak..
9. Wanita yang bersikap hipokrit
10. Terlalu ingin mengetahui hal peribadi lelaki
11. Sukar buat keputusan terutama hal berkenaan hubungan serius dengan si lelaki
12. Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
13. Pakaian wanita berselerak di biliknya
14. Tidak bertanggungjawab langsung
15. Wanita yang terlalu suka bersosial sehingga tiada batasan lagi dalam pergaulannya
16. Kuat berleter walaupun dalam hal yang remeh
17. Boros berbelanja
18. Tidak tahu/malas memasak
19. Sikap manja yang terlalu menyakitkan hati
20. Queen control hinggakan nak buang air pun perlu minta izinnya.

25 thoughts on “Apa Yang lelaki Suka Dan Tidak Suka Pada Wanita

  1. Erm,,mmg la lky 2 crewet .. dy 2 sumeny nx serba prfect,cuba kla0 p0mpn snggup bk0rbnkn sume 2 n k0wng lky,nx dpt cm 2.. Npew k0wng x prfectkn diry k0wng 2 lue?, :kyu: Jgn jd crewet r,kla0 rew diry 2 x prfect mne..nx p0mpn jew yg prfect,k0wng?,…g jhnam la :dsadsad:

  2. sjhat mne pun llaki tue,dye psti mahukn ssorang yg baek dn smpurna kn………sbg tman hdupnye………….. :teruja:

  3. susah la nk ikut smua :jalan: ….kte ni manusia biasa je…kalo ikut jgk mcm yg ade diats 2,2 dh kira hipokrit jgk kt dri sndri :merana: …jd je la mcm biasa….laki pun sma je… :menari: :super:

  4. eleh..diorg (lelaki) kne cermin diri dlu ler..klu nk pompuan baek..kene la perangai korang tu baek gak…tol x?
    :jahat: :jahat: :jahat:

  5. kebanyakkan wanita dh cukup smpurna,dh bleh jd seorg isteri ibu yg baik..lelaki yg selalu bt hal..eeee…..myampah aku..nk ikut je smua ape laki mahu..yg pmpuan punya mahu,tk amik kisah plahh.. :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat: :jahat:

  6. jodoh di tgn tuhan,,,,x kre la cmne skap kte…….ape2 pon,bt yg terbaikkkk…… :ding: :kenyang: :korek2: :fikir: :panic: :kyu:

  7. cam xptut jea smua nie.. lelaki pun kne ar thu gak pe yg gurlz ske n xske.. bru ar same2 adil.. tol x? :fikir:

  8. Tapi kalau kita ikut saja kepada laki mesti dia suka,kalau tak ikut dia memang tak
    berapa. :comel: :comel: :comel: :comel: :comel: :comel: :jahat: :jahat: :jahat:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>